آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بورل: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی با محکوم کردن حمله ایران به اسرائیل، بر حمایت این اتحادیه از تل‌آویو تاکید کرد. به گزارش ایسنا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی…

بورل: گفت‌وگوهای وین به سمت مرحله‌ای حساس حرکت می‌کند / هفته‌های آینده برای نجات برجام، حیاتی است



 ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت که گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران به سمت مرحله‌ای حساس حرکت می‌کند و هفته‌های آینده برای نجات برجام هفته‌هایی حیاتی است.

به گزارش ایرنا؛ جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت که گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران به سمت مرحله‌ای حساس حرکت می‌کند و هفته‌های آینده برای نجات برجام هفته‌هایی حیاتی است.

 

به گزارش رویترز، بورل که ریاست این گفت‌وگوها را برعهده دارد، دوشنبه در کنفرانسی خبری در بروکسل اظهار داشت: من خوشبین هستم. یک پنجره فرصت وجود دارد که تا دو هفته باز خواهد ماند، تا پایان ماه.

 

وی افزود: کارهای زیادی لازم است. زمان محدود است و من امیدوارم که مذاکرات در وین وارد مرحله بدون توقف شود.

 

دیپلمات‌های ارشد کشورهای عضو برجام طی هفته‌های گذشته در وین، پایتخت اتریش گردهم آمدند تا در خصوص رفع تحریم‌های آمریکا و احیای کامل توافق هسته‌ای ایران رایزنی کنند. جمعه جلسه اول کمیسیون مشترک از دور چهارم مذاکرات برجام در وین برگزار و مقرر شد رایزنی های کارشناسی و فنی و کار بر روی متن پیش نویس توافق آغاز شود.

 

در این مدت رایزنی‌های فشرده‌ای میان هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ به صورت مستمر و فشرده ادامه یافته و دیدارهایی میان سید عباس عراقچی رئیس هیأت ایرانی و سایر روسای هیأت‌ها از جمله چند دیدار با انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس خارجی اتحادیه اروپا و نشستی چهارجانبه با سه کشور اروپایی برگزار شده است.

 

مذاکرات در سطح کارشناسی نیز در قالب کارگروه‌های سه‌گانه تحریمی، هسته‌ای و ترتیبات اجرایی و هم به صورت دو و چندجانبه پیگیری شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------