آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

گروسی: بدون توافق هسته ای ایران، آژانس یک کور سرگردان است



 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
مدیرکل آژانس بین المللی اتمی با تاکید بر لزوم احیای برجام، اهمیت این توافق برای نظارت بر برنامه هسته ای ایران را حیاتی توصیف کرد. 

به گزارش مهر، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گفتگو با وبگاه آکسیوس از توافق هسته ای با ایران به عنوان یک ضرورت نام برد.

 

وی در توضیح این مطلب مدعی شد: بدون این توافق، ما (در ارتباط با برنامه هسته ای ایران) مثل یک کور سرگردان خواهیم بود.

 

گروسی به این واقعیت اذعان کرد که در حال حاضر، هیچ اطلاعاتی وجود ندارد که نشان دهد ایران به دنبال برنامه ساخت تسلیحات هسته ای است. با این حال، وی درباره افزایش سطح غنی سازی ایران ابراز نگرانی کرد و مدعی شد: این مسئله بسیار جدی است. وقتی غنی سازی را به ۶۰ درصد برسانید؛ به (توانایی ساخت بمب) نزدیک می شوید. از نظر فنی، این روند قابل تمایز از مواد غنی شده با درجه تسلیحاتی نیست. بنابراین، وقتی این موضوع را در کنار این واقعیت قرار می دهیم که توانایی بازرسان آژانس هم محدود شده است؛ نگرانی من آغاز می شود.

 

پیش از این هم گروسی با ادعای شفاف نبودن اعلامیه‌های پادمانی ایران، مدعی شده بود که این مسئله بر توانایی آژانس جهت اطمینان حاصل‌کردن از ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران تأثیر می‌گذارد. وی همچنین در نشست شورای حکام مدعی شده بود که انتظاراتش درباره مسائل پادمانی ایران برآورده نشده است.

 

ایران نیز در مقابل، از مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواست از هرگونه دستور کار سیاسی فاصله بگیرد و با اتخاذ رویکرد یکطرفه، در مسیر تعاملات آتی مانع تراشی نکند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------