آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

واکنش ایران به گزارش مدیرکل آژانس انرژی اتمی



 غریب‌آبادی ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان های بین المللی در وین بامداد شنبه در پیامی توییتری نوشت که اقدام ایران در ثبت داده‌ها، تصمیمی سیاسی بوده و نباید به عنوان تعهدی در رابطه با آژانس بین‌الملی انرژی اتمی در نظر گرفته شود. 

به گزارش فارس، «کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان های بین المللی در وین بامداد شنبه تاکید کرد که اقدام ایران در ثبت داده‌ها، یک تصمیم سیاسی برای تسهیل گفت‌وگوهای سیاسی و کمک به موفقیت آن بوده و نباید به عنوان تعهدی در رابطه با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نظر گرفته شود.

 

وی در پیامی توییتری نوشت: «از زمانی که ایران به اجرای توافقنامه پادمان جامع خود ادامه می‌دهد ادامه یا قطع ثبت داده‌ها ارتباطی به تعهدات پادمانی ایران ندارد».

 

غریب آبادی در پیام توییتری خود اضافه کرد: «هرگونه تصمیمی که توسط ایران در این زمینه اتخاذ شود تنها بر اساس ملاحظات سیاسی بوده و آژانس نمی‌تواند و نباید آن را به عنوان چیزی که حق آن را داشته در نظر بگیرد».

 

ساعتی پیش نیز غریب آبادی در رابطه با گزارش مدیرکل آژانس پیرامون تفاهم فنی مشترک بین دو طرف و عدم پاسخ ایران در این خصوص، اظهار داشت: هر چند تفاهم فنی مشترک سه ماهه میان آژانس و ایران صورت گرفت، اما باید توجه داشت که مبنای این تفاهم، تسهیل مذاکرات سیاسی و کمک به موفقیت آن در جهت مختصات مدنظر کشورمان بود و نه الزام ایران نسبت به اجرای خواست آژانس.

 

وی افزود: بر اساس تصمیم سیاسی ایران، نقش آژانس صرفا در حد یک مجری است. 

 

به گزارش فارس، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای روز جمعه اعلام کرد «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس روز ۱۷ ژوئن نامه‌ای به مسئولان ایرانی در این خصوص نوشته اما «ایران به این نامه پاسخ نداده و مشخص نکرده که آیا قصد حفظ کردن توافق فعلی را دارد یا خیر.»

 

در بخشی از بیانیه نهاد دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل آمده است: «در این خصوص به پاسخ فوری ایران نیاز است. رافائل گروسی بر اهمیت حیاتی گرآوری داده از فعالیت‌های تهران به موجب این توافق تأکید کرده است.»

 

آژانس اتمی گفته تداوم فعالیت‌های راستی‌آزمایی و نظارت در ایران و گردآوری بی‌وقفه داده توسط تجهیزات این نهاد بین‌المللی، ضروری است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------