آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

کاخ سفید: ایران به تعهدات خود در قبال آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبند باشد



سخنگوی کاخ سفید ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
سخنگوی کاخ سفید در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران، مدعی شد که ایران به تعهدات خود در قبال آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبند نیست. 

به گزارش مهر به نقل از سایت وزارت خارجه آمریکا، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید، در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران، از ایران خواست به تعهداتش در قبال آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبند باشد و با بازرسان این نهاد همکاری کند.

 

ساکی در این جلسه هیچ اشاره‌ای به نقض عهدهای پی در پی آمریکا در خصوص برجام نکرد.

 

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص نگرانی درباره عدم تمدید توافق ایران و آژانس و تاثیر چنین موضوعی بر مذاکرات احیای توافق موسوم به برجام گفت، ما (از آغاز) این انتظار را داشتیم که در مسیر دستیابی به توافقی در این مذاکرات با چالش‌هایی روبرو شویم. ما قبلاً هم یک چنین تجربه‌ای را در مذاکرات پیشین با ایران داشته‌ایم.

 

جن ساکی اضافه کرد، همانطور که وزیر خارجه آمریکا گفته است، ما معتقدیم که ایران باید تعهداتش را نسبت به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجرا کند و به تعهداتش تحت پادمان با آژانس پایبند باشد.

 

سخنگوی کاخ سفید در ادامه این کنفرانس خبری تصریح کرد که آمریکا در حال رایزنی و مذاکره با متحدان و شرکای خود جهت تاکید بر حمایت گسترده از وظایف آژانس و مدیر کل آن نهاد برای انجام اقدامات مهم آنها است.

 

جن ساکی اضافه کرد: از آغاز پیام و هدف ما برای پیگیری‌های دیپلماتیک و احیای تعامل با اعضای گروه ۱+۵ و همچنین ایران به طور غیر مستقیم این بوده است که دسترسی قابل اعتمادی برای آگاهی و دیدن اقدامات (هسته‌ای) ایران داشته باشیم و اینکه آنها دارند چه کار می‌کنند و تا به چه اندازه به دستیابی به سلاح هسته‌ای نزدیک شده‌اند.

 

سخنگوی کاخ سفید در ادامه اظهار داشت: به تازگی ششمین دور مذاکرات احیای توافق هسته‌ای برجام در وین پایان یافته است و همه برای رایزنی به پایتخت‌های خود بازگشته‌اند. هرچند اطلاعات تازه‌ای در خصوص برگزاری دور آینده مذاکرات (احیای برجام) ندارم، اما امیدوارم که این گام بعدی باشد.

 

یادآور می‌شود در ماه فوریه ایران اجرای یکی از تعهداتش در قبال برجام یعنی بازرسی سرزده از تاسیسات هسته‌ای اعلام نشده را متوقف کرد. علاوه بر این، ایران نظارت و دیده‌بانی دائمی بازرسان از برخی فعالیت‌های هسته‌ای را محدود کرد ولی در نهایت دو طرف به توافق رسیدند که اطلاعات مورد نظر پس از اندکی تاخیر در اختیار آژانس قرار بگیرد.

 

این توافق موقت هفته گذشته منقضی شد و به گفته آژانس دولت ایران تاکنون به پیشنهاد این نهاد برای تمدید توافق پاسخ نداده است.

 

دیپلمات‌های غربی مدعی شده‌اند ایران بالاخره با اجازه بازرسی کامل از تمامی تاسیسات هسته‌ای موافقت کرده و بازرسی‌ها از هفته جاری از سر گرفته می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------