آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

پامپئو: ادامه مذاکرات وین دیوانگی است | روسیه: دلیلی برای متهم کردن ایران وجود ندارد



پمپئو,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
وزیر خارجه سابق آمریکا از رویه دولت بایدن در مورد ایران انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از فاکس نیوز، مایک پمپئو وزیر امور خارجه سابق آمریکا، جو بایدن را متهم به ضعف در قبال ایران کرد و دولت وی را "دیوانه" خواند.

 

پمپئو مدعی شد که ددولت جدید آمریکا با دیوانگی خود به به مذاکرات درباره توافق هسته‌ای ادامه داده در حالیکه تهران به دارایی‌ها و متحدان غربی آمریکا حمله کرده است. 

 

وی هم چنین از عدم اتخاذ مواضع سخت‌تر در قبال کشورهایی مانند روسیه، چین، کره شمالی و ایران ابراز ناراحتی کرد. 

 

وزیر امور خارجه سابق آمریکا در مورد ادعای واهی نقش ایران حمله به کشتی اسرائیلی در دریای عمان گفت: آنها در حال حاضر یک انگلیسی را کشته‌اند، یک رومانیایی را کشته‌اند، به کشتی‌ای در دریا حمله کرده‌اند. موشک‌هایی از طریق حماس از نوار غزه به اسرائیل شلیک شده است. اما ما هنوز پای میز مذاکره نشسته‌ایم و در حال مذاکره برای دستیابی به توافق هسته‌ای با آنها هستیم. این حماقت است. "

 

 دیپلمات ارشد روس: دلیلی برای متهم کردن ایران وجود ندارد

یک مقام ارشد وزارت امورخارجه روسیه تاکید کرد که هیچ دلیل و مدرکی برای متهم کردن ایران به دست داشتن در حادثه حمله به نفتکش اسرائیلی وجود ندارد.

حمله به نفتکش اسرائیلی ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

 

به گزارش ایسنا، ضمیر کابلوف، رئیس دپارتمان دوم امور آسیایی وزارت امورخارجه روسیه در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک ادعاهای رژیم صهیونیستی و همچنین انگلیس و آمریکا را مبنی بر اینکه ایران به نفتکش مِرسِر استریت حمله کرده است، رد کرد.

 

وی گفت: ما حتی کوچک ترین دلیلی که باور کنیم ایران در این حمله دست داشته است، نداریم.

 

وی با تکرار موضع مسکو در این زمینه افزود: امتناع روسیه برای پیوستن به این اتهامات (علیه ایران) به این دلیل است که ما هیچ مدرکی نداریم. هر زمان که شواهدی پیدا شد، در آن صورت روی موضع خود کار می کنیم.

 

این مقام ارشد روس با تاکید بر اینکه هیچ سندی برای متهم کردن ایران درخصوص حمله به نفتکش اسرائیلی وجود ندارد، گفت: تهران هنوز درخواست کمکی از مسکو در رابطه با این کشتی نکرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------