آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

بالا گرفتن تنش میان حزب الله و اسرائیل؛ آیا جنگی بزرگ در راه است؟!



 حزب الله و اسرائیل,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

 

ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلام کرد که جنگنده های این کشور در پی حمله موشکی به مواضع نیروهایش، به مناطق تحت کنترل حزب الله در جنوب لبنان حمله کرده‌ است. 

 

بر اساس اعلام ارتش اسرائیل، نیروی هوایی این کشور در حال حمله به مناطقی هستند که ۱۹ موشک از آنجا به سوی نیروهای اسرائیلی پرتاب شده‌اند، نکته جالب و بی سابقه آنکه حزب الله مسئولیت انجام این حملات را بر عهده گرفت!

 

رادیو ارتش اسرائیل هم خبر داد که نیروهای نظامی این کشور بخش هایی از مناطق تحت کنترل حزب الله در جنوب لبنان را زیر آتش توپخانه گرفته‌اند.

 

با وجود این ارتش اسرائیل اعلام کرد که هر دو طرف علاقه ای به تشدید تنش ندارند. پیشتر مقام های لبنانی از حملات روز پنجشنبه اسرائیل به عنوان اقدامی «تنش زا» نام بردند که می‌تواند «تغییر تاکتیک‌های» اسرائیل را نشان دهد.

 

البته منابع خبری در منطقه بر این نکته تأکید دارند که هر دو طرف برای جلوگیری از هرگونه تلفات انسانی با دقت عمل می‌کنند، زیرا «هرگونه حرکت اشتباه می‌تواند به جنگ همه جانبه منجر شود.»

 

با این حال نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در مرز لبنان و اسرائیل نیز در مورد «وضعیت بسیار خطرناک» در این منطقه هشدار دادند. در بیانیه این نیروها آمده است: «این یک وضعیت بسیار خطرناک است و اقدامات تشدید کننده در دو روز گذشته در دو طرف مشاهده شده است.»

 

بیانیه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد، نظر برخی تحلیلگران سیاسی که معتقدند تنش در منطقه «بسیار جدی» است را تقویت می‌کند. این گروه از تحلیلگران سیاسی بر این باورند که درگیری‌های نظامی چند روز گذشته یک رویارویی میان جناح های لبنانی و اسرائیل نیست بلکه بخشی از درگیری‌های بزرگ‌تر منطقه است که شامل ایران نیز می‌شود.

 

اگرچه به نظر می رسد دو طرف در مقطع فعلی تمایلی به رویارویی ندارند اما نباید فراموش کرد جنگ 33 روزه در سال 2006 نیز دقیقا با شرایطی مشابه و در حالی که طرفین اذعان می کردند تمایلی به رویارویی ندارند آغاز شد!

  

نواندیش/ آریا سعادتمند 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------