آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن میردامادی: روسیه از بروز درگیری بین ایران و اسرائیل ناخشنود نیست

یهارنیوز نوشت: محسن میردامادی، آخرین دبیرکل جبهه مشارکت و رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس ششم و از اعضای حزب اتحاد ملت است. چهره سیاسی که نظرات و مواضع او،…

گروسی: با این توافق وضعیت تجهیزات نظارتی آژانس در ایران تصحیح می‌شود/ استقبال اروپا از توافق گروسى با ايران



 گروسی ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، یکشنبه شب در بازگشت از تهران و در بدو ورود به وین، دستاورد سفرش به ایران را حل مشکل «قطع ارتباط با ایران» دانست. 

 گروسی به خبرنگاران گفت، توافقی که امروز بین جمهوری اسلامی و آژانس حاصل شد وضعیت تجهیزات نظارتی این سازمان در ایران را تصحیح می‌کند و به این ترتیب آژانس به لحاظ فنی، به ادامه دریافت اطلاعات نظارتی از ایران دست یافته است.

 

به گفته مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، جلوگیری از «از دست رفتن اطلاعات ذخیره‌شده در دستگاه‌های نظارتی» مبرم‌ترین مسئله حل‌نشده با ایران بود که در این سفر برطرف شد.

 

این مقام سازمان ملل متحد ادامه داد: «من در این سفر دعوت صمیمانه‌ای را برای بازگشت به تهران درباره مذاکره برای حل موضوع آثار اورانیوم یافته‌شده در یکی از سایت‌ها دریافت کردم و باید بگویم که مذاکره درباره آثار اورانیوم امری زمان‌بر است.»

 

وی درباره دستاورد عمده این سفر گفت: «ما یک قطع ارتباط عمده با ایران داشتیم که در این سفر به تهران حل و فصل شد.»

 

وی ابراز امیدواری کرد طی سفر آتی با مقامات عالیرتبه در ایران را دیدار‌و گفت‌وگو کند.

 

گروسی همچنین از حضور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در وین برای ادامه مذاکره با این نهاد پیش از رفتن او به تهران استقبال کرد.

 

مورا: توافق جدید آژانس و ایران فضایی برای دیپلماسی ایجاد می‌کند 

انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره تفاهم نامه امروز ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در پی سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس به ایران و دیدار او با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران انجام شد، در صفحه توییترش نوشت: این یک گام مثبت به سوی اطمینان‌یابی از تداوم وقوف بر برنامه هسته‌ای ایران است و فضایی برای دیپلماسی ایجاد می‌کند. از اقدامات انجام شده قدردانی می‌کنم. 

 

مورا در ادامه نوشت: هدف اتحادیه اروپا هنوز هم اجرای کامل برجام (توافق هسته‌ای) توسط همه است. به همین منظور، مهم است که در اسرع وقت مذاکرات وین از سر گرفته شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------