آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

آمریکا: واشنگتن به دنبال تعامل سازنده در وین است/ فرانسه: مذاکرات باید از نقطه قبلی خود آغاز شوند



سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که کشورش به دنبال تعامل سازنده در وین است. 

به گزارش ایلنا، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که کشورش به دنبال تعامل سازنده در وین است.

 

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص یاوه‌سرایی‌های اخیر رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و تاثیر آن بر مذاکرات وین، مدعی شد که همواره در بیانیه های خود اعلام کرده‌ایم که معتقدیم بازگشت متقابل مشترک به پایبندی به تعهدات برجامی همچنان موثرترین روش برای اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای به صورت دائمی و قابل تایید است.

 

وی در ادامه ادعاهای خود افزود که معتقدیم نتیجه دیپلماتیک بازگشت متقابل به تعهدات برجامی، در راستای منافع آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن است.

 

پرایس با اشاره به از سرگیری مذاکرات برجامی در تاریخ ۲۹ نوامبر، گفت که به همین دلیل به دنبال تعامل سازنده در وین هستیم.

 

فرانسه: مذاکرات هسته‌ای باید از نقطه قبلی خود آغاز شوند 

تهران-ایرنا- ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه مدعی است که روز سه شنبه در تماس تلفنی خود با حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده مذاکرات هسته‌ای باید از نقطه قبلی خود آغاز شوند.

 

به گزارش ایرنا از "رویترز" یک سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در توضیح این مکالمه تلفنی مدعی شد: ژان ایو لودریان در تماس تلفنی خود با حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران بر اهمیت و فوریت از سرگیری مذاکرات هسته‌ای به تعویق افتاده در ۲۰ ژوئن از سوی ایران، بر اساس نقطه مذاکره شده تا آن زمان و با هدف بازگشت سریع (به توافق)، تاکید کرد.  

 

به گزارش ایرنا ازاداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه،   «حسین امیرعبداللهیان»  و «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در گفت‌وگوی تلفنی درباره مناسبات دوجانبه و گفت‌وگوهای فراروی وین به بحث و رایزنی پرداختند.  

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

امیرعبداللهیان با یادآوری مسوولیت آمریکا در بروز وضعیت کنونی برجام و نقش سکوت سه کشور اروپایی در زیاده‌خواهی آمریکا، تصریح کرد: ایران خواستار دستیابی به یک توافق خوب است، اما این امر لازمه‌هایی دارد از جمله بازگشت طرف‌های مقابل به تعهدات کامل خود و لغو موثر تحریم‌ها.  

 

وزیر امور خارجه ایران ضمن تاکید بر جدیت جمهوری اسلامی در مذاکرات و آمادگی در رسیدن فوری به توافق خوب گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید از سیاسی‌کاری اجتناب نماید.  

 

امیرعبداللهیان شامگاه دوشنبه هم در گفت و گوی تلفنی با «هایکوماس» همتای‌آلمانی خود، درباره آخرین وضعیت روابط دوجانبه، مذاکرات وین و همچنین تحولات منطقه تبادل نظر کرد.  

 

جمهوری اسلامی اعلام کرده که آماده است تعهدات خود را مشروط بر اینکه نقض پیمان‌ها و عدم‌ پایبندی به تعهدات از سوی کشورهای غربی خاتمه پیدا کند از سر بگیرد. جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که اگر طرف غربی به‌دنبال اعتمادسازی است، باید آنچه را که پیش‌تر بر عهده گرفته بود و به آن پایبند نبود، محقق سازد.  

 

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران چهارشنبه شب به وقت ایران در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرد: در تماس تلفنی با آقای انریکه مورا (معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا)، آغاز مذاکرات با هدف لغو تحریم‌های غیرقانونی و غیر انسانی، در روز ۸ آذر در وین مورد موافقت قرار گرفت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------