آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

بلینکن: به دیپلماسی ادامه می‌دهیم | پاسخ مرندی به ادعای دیپلمات‌های اروپایی



  بلینکن,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که دیپلماسی در مورد ایران ادامه دارد. 

 به گزارش ایلنا به نقل از نشنال‌پست، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ایالات متحده در حال آماده‌سازی «جایگزین‌هایی» با متحدان خود در صورت شکست مذاکرات درباره احیای توافق برای مهار جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران است.

 

وی گفت: «ما در این ساعت و در این روز، به دیپلماسی ادامه می‌دهیم، زیرا در حال حاضر بهترین گزینه باقی مانده است، اما ما فعالانه با متحدان و شرکا در مورد بحث در مورد جایگزین‌ها درگیر هستیم».

 

پاسخ مرندی به ادعای دیپلمات‌های اروپایی

«سید محمد مرندی» مشاور هیات مذاکره کننده ایرانی از ادعاهای اروپایی‌ها مبنی بر کمبود زمان برای بازگشت به توافق هسته‌ای ایران انتقاد کرد.

 

  بلینکن,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

به گزارش خبرآنلاین، مرندی بامداد در توئیتی با اشاره به ادعای شامگاه دوشنبه اروپایی‌ها در این‌باره، نوشت: «ایران [از اروپایی‌ها] راضی نیست. مذاکره کنندگان اروپایی باید به این واقعیت عادت کنند که ایران چیزی کمتر از اجرای کامل و قابل راستی آزمایی برجام را نخواهد پذیرفت».

 

وی با کنایه به ادعای اروپایی‌ها درباره تلف شدن زمان بازگشت به برجام، گفت: «زمانی که ایران به تعهدات خود پایبند بود و اروپا با تحریم‌ها کودکان [بیمار و نیازمند به دارو] را می‌کشت، زمان برای این دیپلمات‌های اروپایی چندان با ارزش نبود!»

 

پیش از این دیپلمات‌های از تروئیکای اروپایی (آلمان، فرانسه و انگلیس) مدعی شده بودند که نتوانسته‌اند مذاکرات جدی با ایران داشته باشند و زمان برای بازگشت به برجام در حال از دست رفتن است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------