آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

آمریکا: از مذاکرات مستقیم میان ایران و عربستان استقبال می کنیم



  مذاکرات ایران و عربستان ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد از مذاکرات مستقیم میان ایران و عربستان استقبال می کنیم. 

 ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران افزود: ما از مذاکرات مستقیم میان ایران و عربستان استقبال می کنیم  و امیدواریم این گفت و گوها به کاهش تنش ها کمک کند.

 

این مقام وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد:  هر دو کشور نقش بالقوه سازنده ای برای ایفا و کمک به تضمین امنیت منطقه ای دارند.

 

به گزارش ایرنا، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین از دیدار کوتاه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران با همتای عربستانی خود در پاکستان خبر داد و گفت: وزیران خارجه ایران و عربستان دیدار کوتاهی در حاشیه نشست وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی در اسلام‌آباد پاکستان داشتند.

 

خبرگزاری دولتی اردن (پترا) روز دوشنبه از برگزاری نشست گفت وگوی امنیتی بین عربستان و ایران با حضور کارشناسانی از دوطرف در امان خبر داد.

 

رسانه های منطقه ای روز دوشنبه به نقل از خبرگزاری پترا  خبر دادند که نشست کارشناسان ایرانی و عربستانی، به میزبانی مرکز عربی مطالعات امنیت اردن برگزار و در آن شماری از مسائل امنیتی و فنی بررسی شده است.

 

براساس این گزارش ها، دوطرف تمایل دوجانبه خود را برای توسعه روابط و تقویت ثبات منطقه ای ابراز داشتند.

 

 ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که کشورش با مداخله در امور داخلی کشورهای منطقه منجر به بی ثباتی و بحران در این کشورها شده است، همچنین مدعی شد مقاومت انصارالله یمن در برابر حملات و تجاوزهای ائتلاف سعودی مانعی در مقابل تلاش های صلح و همچنین وضعیت بشر دوستانه را بدتر می کند.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اذعان به اینکه یمن شاهد یکی از بدترین فجایع انسانی در جهان است اما با فرافکنی مقاومت انصارالله در برابر متجاوزان را منجر به  بدتر شدن اوضاع خواند.

 

 وی با استقبال از تلاش اخیر شورای امنیت برای محکوم کردن و تلاش برای پایان دادن به این حملات، بدون اشاره به نقش واشنگتن در جنگ یمن مدعی شد که آمریکا همچنان متعهد به کمک به دستیابی به راه حل دائمی برای بهبود زندگی مردم یمن و فراهم کردن شرایط برای کمک به مردم یمن در تعیین سرنوشت خود است.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که در این راستا آمریکا به حمایت خود از ائتلاف عربستان در حمله به یمن پایان داده  و فروش سلاح های مربوطه را متوقف کرده اما متعهد به کمک به ریاض برای بهبود توانایی اش در دفاع از خود است.

 

ادعاهای آمریکا در حالی است که در روزهای اخیر حملات هوایی ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن از جمله صنعا پایتخت این کشور افزایش یافته و تاکنون ده‌ها غیرنظامی در این حملات کشته شدند.

 

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

 

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

 

بسیاری از کارشناسان تشدید حملات ائتلاف سعودی به یمن را ناشی از شکست این ائتلاف در تحقق اهداف خود در یمن می‌دانند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------