آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

بایدن: وقت ترک گفت‌وگوهای وین نیست/مذاکرات پیشرفت‌هایی داشته است



 بایدن,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
رئیس‌جمهور آمریکا در نشست خبری خود در نخستین سالگرد انتخابش به این عنوان، گفت «هنوز وقت ترک گفت‌وگوهای مربوط به برنامه هسته‌ای ایران در وین نیست و این مذاکرات پیشرفت‌هایی داشته است.» 

به گزارش ایسنا، جو بایدن در این کنفرانس خبری که در کاخ سفید برگزار شد، گفت کشورهایی که در کنار آمریکا با ایران مذاکره می‌کنند، توافق نظر دارند.

 

دور هشتم مذاکرات وین پس از دو روز توقف در سطح سیاسی، با بازگشت روسای هیات‌های مذاکره‌کننده ایران و سه کشور اروپایی، عصر دوشنبه به وقت محلی از سر گرفته شد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همزمان با آغاز دور تازه مذاکرات وین گفته بود: گفت‌وگو در مسیر درستی قرار گرفته است و بن‌بست لاینحلی نداریم. در مورد برخی از موضوعات کلیدی باقی مانده باید تصمیمات خاص سیاسی گرفته شود و این موضوع نیازمند این است که تصمیمات در پایتخت کشورها گرفته شود.

 

به‌تازگی نیز آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگویی، خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای را یکی از بدترین تصمیمات سیاست خارجی آمریکا خوانده است.

 

دیروز (چهارشنبه) و در ادامه مذاکرات وین، جلسه مذاکره‌کنندگان ارشد ایران و سه کشور اروپایی با حضور نماینده اتحادیه اروپا برگزار شده بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------