آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

فرانسه: تاخیر بیشتر می تواند مانع از احیای برجام شود/ معاون ترامپ: وعده خروج از برجام در دولت بعدی آمریکا



  توافق هسته‌ای,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

 

به گزارش سرپوش و به نقل از بی بی سی،   وزارت امور خارجه فرانسه هشدار داد تاخیرهای بیشتر می‌تواند مانع از احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ (برجام) بین قدرت‌های جهانی و ایران شود. 

 

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در اشاره‌ای واضح به درخواست روسیه برای تضمین درباره توافق احیای برجام به خبرنگاران گفت "ما به توافق بسیار نزدیک هستیم"، اما پاریس "بسیار نگران خطراتی است که تاخیر بیشتر ممکن است ایجاد کند" و بر شانس‌ موفقیت اثر بگذارد. 

 

این هشدار پس از آن اعلام می‌شود که جنگ اوکراین بر مذاکرات هسته‌ای تاثیر گذاشته است و آمریکا درخواست روسیه برای ضمانت اضافی در توافق‌ هسته‌ای با ایران را رد کرده است

 

معاون ترامپ: وعده خروج از برجام در دولت بعدی آمریکا 

 به گزارش ایسنا، مایک پنس معاون دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا که در سال ۲۰۱۸ به‌طور یک‌جانبه از توافق هسته‌ای خارج شد در گفت‌وگو با روزنامه اسرائیل هیوم مدعی شد که اگر در آینده یک فرد جمهوری‌خواه در کاخ سفید روی کار بیاید، او نیز مجدداً از توافق هسته‌ای جدید با ایران خارج خواهد شد.

 

  توافق هسته‌ای,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

پنس که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است در ادامه گفت: من بر این باورم که در انتخابات بعدی حزب جمهوری‌خواه کنترل مجلس نمایندگان و سنا را در سال ۲۰۲۲ به دست خواهد گرفت و معتقدم که در سال ۲۰۲۴ به کاخ سفید باز خواهیم گشت.

 

وی افزود: هر کسی که اکنون بر سر میز مذاکره است باید بداند که این اتفاق خواهد افتاد. ما در آینده یک رئیس جمهور جمهوری‌خواه داریم و در سال ۲۰۲۵، زمانی که رئیس‌جمهور و دولت ما جمهوری‌خواه خواهد بود - چنانچه برنامه جامع اقدام مشترک احیا شود- ما در دولت جدید بخشی از صدای آمریکایی‌ها خواهیم بود که برای پایان دادن فوری به توافق هسته‌ای تلاش خواهیم کرد.

 

مایک پنس در جریان سفر خود با نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز دیدار و درباره ایران و اوکراین گفت‌وگو کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------