آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

همچنان ۳ تا ۴ موضوع اصلی و فرعی در مذاکرات وین حل نشده است/ ابراز نگرانی شمخانی از روند مذاکرات



مذاکرات وین ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
 خبرگزاری اصولگرای تسنیم از قول یک منبع آگاه نوشت که همچنان حداقل ۳ الی ۴ مسئله اصلی و فرعی در مذاکرات وین باقیست و حل نشده است.

یک منبع آگاه به تسنیم گفت که همچنان حداقل ۳ الی ۴ مسئله اصلی و فرعی در مذاکرات وین باقیست و حل نشده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در حوزه راستی آزمایی گام‌هایی برداشته شده، اما راجع به مساله تضمین‌ها و بویژه تحریم‌ها همچنان مسائل مهمی بر روی میز است که طرف غربی باید اقدام لازم را انجام دهد. این منبع مطلع تاکید کرد که علیرغم ابتکارات ایران که پیشتر انجام شده، اما آمریکا از ابتدای مذاکرات این موضوعات بر روی میز مانده را به تعویق انداخته و حاضر به حل و فصل مسئله و بازگشت به تعهدات خود نیست.

 

وی خاطرنشان کرد: ایران همچنانکه پیشتر نیز اعلام کرده، انعطاف‌های خود را قبل از این انجام داده و توپ در زمین غربی‌ها و بویژه آمریکایی‌هاست تا تصمیم لازم را اتخاذ کنند. با این حال، اقدامات طرف آمریکایی همچنان شامل کشاندن مسایل به موج عملیات روانی و رسانه‌ای بمنظور فرافکنی و مقصرسازی بجای انجام مذاکره واقعی است.

 

  علی شمخانی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
واشنگتن پیشنهادهای غیرقابل قبول مطرح کرده و به توافق سریع اصرار دارد / مذاکرات وین هر ساعت پیچیده‌تر از قبل می‌شود 

علی شمخانی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «شیوه مواجهه آمریکا با پیشنهادت اصولی ایران، طرح پیشنهادات غیرقابل قبول و اصرار بر توافق سریع با طرح بهانه‌های واهی، نشان می‌دهد که آمریکا اراده‌ای برای توافق قوی و قابل دفاع برای طرفین ندارد. مذاکرات وین بدون اتخاذ تصمیم سیاسی توسط آمریکا هر ساعت پیچیده‌تر از قبل می‌شود.»

 

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت: آمریکا اراده‌ای برای دستیابی به توافق قوی و قابل دفاع ندارد.

 

به گزارش  انتخاب ، دریابان علی شمخانی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:

 

«شیوه مواجهه آمریکا با پیشنهادت اصولی ایران، طرح پیشنهادات غیرقابل قبول و اصرار بر توافق سریع با طرح بهانه‌های واهی، نشان می‌دهد که آمریکا اراده‌ای برای توافق قوی و قابل دفاع برای طرفین ندارد. مذاکرات وین بدون اتخاذ تصمیم سیاسی توسط آمریکا هر ساعت پیچیده‌تر از قبل می‌شود.»

 

به گزارش انتخاب ، اظهارات شمخانی در حالی است که روز گذشته علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد ایران پس از سفری کوتاه به تهران بار دیگر وارد وین شد.

 

ایران و آمریکا در روزهای گذشته توافق برای احیای برجام را نزدیک دانسته اما تاکید کرده اند که مسائل حل نشده، از مهمترین اختلافات طرف ها به شمار می روند.

 

در این میان درخواست روسیه برای تضمین از آمریکا در خصوص تجارت با ایران که به تحریم این کشور پس از جمله اش به اوکراین ارتباط دارد، نیز به مسائل باقیمانده قبلی اضافه شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------