آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جزئیات پیشنهاد آمریکا به حماس

وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند. به گزارش ایسنا، «آنتونی…

آمریکا: اگر براي دسترسي ها با ایران به نتيجه نرسيم توافق نهايي هسته اي امضاء نمي شود



 اخبار,اخبارسیاست  خارجی,سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: اگر ما نتوانیم درباره دسترسی مطابق با خواسته اصلی به توافق برسیم، توافق نهایی را امضاء نخواهیم کرد.

آمریکا: اگر براي دسترسي ها به نتيجه نرسيم توافق نهايي هسته اي امضاء نمي شود

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: اگر ما نتوانیم درباره دسترسی مطابق با خواسته اصلی به توافق برسیم، توافق نهایی را امضاء نخواهیم کرد.

به گزارش «انتخاب»، خبرنگاری پرسید، ایران اعلام کرده است که به بازرسان خارجی دسترسی به دانشمندان هسته ای ایران را نخواهد داد.این مسئله چقدر بر مذاکرات نهایی تاثیر می گذارد؟

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما همانطور که قبلا گفتیم، قصد نداریم به صورت علنی مذاکره کنیم اما همانطور که من بارها گفتم و وزیر امور خارجه آمریکا نیز گفته است ما و ایران موافقت کرده ایم که روندی را برای بررسی ابعاد نظامی احتمالی انجام دهیم و بخشی از این روند شامل دسترسی است و براساس پروتکل الحاقی که ایران اجرا خواهد کرد و گفته است آن را به عنوان بخشی از این توافق اجرا خواهد کرد، به آژانس بین المللی انرژی هسته ای دسترسی داده می شود. بنابراین این مسئله عنوان مذاکرات است اما اگر ما تضمین های لازم برای دسترسی به ابعاد نظامی احتمالی مربوط به سایت ها یا فعالیت ها را بدست نیاوریم، این برای ما مشکل خواهد بود و ما این مسئله را بیان کردیم. ما می خواهیم ببینیم چگونه می توانیم این کار را در پنج هفته آینده انجام دهیم.

وی افزود: هلگا اشمیت معاون مذاکره کننده اتحادیه اروپا و همتای ایرانی وی قرار است این جمعه دیدار داشته باشند. کارشناسان ما هنوز در وین هستند و نشست ها در وین ادامه دارد. وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا به آمریکا بازگشته است.

ماری هارف اضافه کرد: به طور کلی درباره دسترسی باید بگویم ما با مسیر به سمت جلو برای حل ابعاد نظامی احتمالی موافقت کردیم اما من نمی خواهم به طور خاص در این زمینه صحبت کنم اما روشن است تاسیسات و اطلاعات افراد در این گروه قرار می گیرد و این موضوع مذاکرات است. ما درباره روند برای تهیه فهرست موافقت کردیم اما اگر نتوانیم درباره نیاز به دسترسی مطابق با خواسته اصلی ما به توافق برسیم، توافق نهایی را امضاء نخواهیم کرد و ما به صورت بسیار روشن در این زمینه صحبت کردیم. ما با روند تهیه فهرست دسترسی مربوط به ابعاد نظامی احتمالی موافقت کردیم. ما همچنان در حال مذاکره درباره همه افراد و مکان هایی هستیم که آژانس بین المللی انرژی هسته ای نیاز به دسترسی به آنها دارد.

وی ادامه داد: ما موافقت کردیم این روند را برای تهیه فهرست انجام دهیم و این مهم وگامی به سمت جلو است. این بخشی از برنامه جامع اقدام مشترک است. ما می خواهیم همکاری با آژانس ادامه یابد اما این روند جدا است و ما در حال مذاکره در این زمینه هستیم و با آن موافقت کردیم اما مسئله جزئیات در این زمینه مانند بسیاری از موضوعات دیگر مطرح است. درباره تهیه فهرست در لوزان موافقت شد. ما مطمئن نیستیم که نشست بعدی چه زمانی خواهد بود اما ما انتظار داریم مذاکرات قوی از اکنون تا سی ام ژوئن انجام شود.

 

 اخبار  سیاست خارجی  -  انتخاب 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------