آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جزئیات پیشنهاد آمریکا به حماس

وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند. به گزارش ایسنا، «آنتونی…

وزیر خارجه امارات: ایران اجازه نداره از حجاج سخن بگوید / ما به همراه عربستان با تهران مقابله خواهیم کرد



عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات عربی متحده در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: پرونده ایران در منطقه اجازه نمی دهد این کشور درباره ثبات منطقه سخن بگوید.

اخبار,اخبارسیاست  خارجی ,وزیر خارجه امارات


به گزارش «انتخاب»، وی مدعی شد: ما مخالف دخالت ایران در امور داخلی خود هستیم.

وزیر خارجه امارات اضافه کرد:  پس از شنیدن سخنان حسن روحانی رئیس جمهور ایران بر این باورم که پرونده و سابقه ایران به این کشور اجازه نمی دهد درباره سلامت حجاج و حقوق بشر سخن بگوید.

وی ادامه داد: سیاست های ایران به این کشور اجازه نمی دهد درباره موضوعاتی نظیر ثبات در منطقه خلیج(فارس) و خاورمیانه(غرب آسیا)سخنی داشته باشد. امارات با عربستان سعودی قاطعانه با هر گونه تلاش ایران برای دخالت در امور داخلی کشورهای عربی مقابله می کنند.

وزیر خارجه امارات اضافه کرد: امارات بار دیگر با ادامه اشغال جزایر سه گانه ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ مخالفت می کند و خواهان اعمال حاکمیت کامل بر این جزایر هستیم و تاکید داریم همه اقدامات و تدابیر مقامات ایارنی در ضدیت با قوانین بین المللی و ارزش های مشترک انسانی است. بار دیگر از جامعه بین المللی می خواهیم تا ایران را به دادن پاسخ مثبت به درخواست های صادقانه و صلح آمیز برای حل و فصل عادلانه این مسئله متقاعد کند. این حل و فصل عادلانه از طریق مذاکرات مستقیم میان دو کشور یا رجوع به دیوان دادگستری بین المللی است.

 اخبار سیاست خارجی -  انتخاب 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------