آخرین اخبار حوادث

Default Image

برخورد ۲ خودرو در جهرم فارس چهار کشته داشت

رییس اورژانس شهرستان جهرم گفت: تصادف در محور جهرم به قیر چهار فوتی و ۲مصدوم برجا گذاشت. ایرنا: رییس اورژانس شهرستان جهرم…

فرونشست دوباره زمین در اصفهان بر اثر شکستگی خط انتقال فاضلاب



فرونشست دوباره زمین در اصفهان،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بر اثر شکستگی خط انتقال فاضلاب جنوب اصفهان به تصفیه‌خانه خیابان آبشار در عمق ۳.۵ متری، زمین نشست کرده و باعث ایجاد حفره در قسمت فضای سبز زیر پل غدیر شده است.

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با فارس در اصفهان اظهار داشت: بر اثر شکستگی خط انتقال فاضلاب جنوب اصفهان به تصفیه خانه خیابان آبشار در عمق ۳.۵ متری، زمین نشست کرده و باعث ایجاد حفره در قسمت فضای سبز زیر پل غدیر شده است.

 

وی با بیان اینکه این خط قدمت ۵۵ ساله دارد، افزود: این خط به علت فرسودگی و قدمت لوله بتنی دچار شکستگی شده و عوامل فنی شرکت آب و فاضلاب استان برای بازسازی خط به محل اعزام و عملیات بازسازی و ایمن‌سازی خط در حال انجام است.

 

شیشه‌فروش بیان کرد: با توجه به تعدد وقوع حوادث شکستگی شبکه‌های آب و فاضلاب و فرسودگی و قدمت شبکه‌ها و اثرات فرونشست زمین در تشدید وقوع حوادث که طی سال گذشته و امسال بیش از ۲۰ مورد حادثه گزارش شده لازم است وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در جهت تخصیص اعتبارات مورد نیاز به استان برای رفع خطر و بازسازی شبکه‌های اولویت‌دار در مناطق آسیب‌پذیر اقدام  کند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: اعتبار مورد نیاز در مرحله اول ۳ میلیارد تومان برآورد شده و ۳۰۰ کیلومتر از شبکه‌ها نیاز به بازسازی دارند.

 

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های احیای زاینده‌رود و تسریع در اجرای طرح‌های تأمین آب استان و جبران کسری منابع آب زیرزمینی از اولویت‌های مورد نیاز استان در کاهش اثرات فرونشست زمین است.

 

شیشه‌فروش تصریح کرد: مطالعات بررسی فرونشست زمین در دشت اصفهان با هدف اجرای طرح‌های کاهش خطر توسط شهرداری اصفهان و از طریق مشاور در حال تکمیل است و توسط مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی الزامات مرتبط با پیشگیری و کنترل فرونشست زمین در اصفهان تدوین شده که برای تأمین اعتبار برای اجرای طرح‌های مصوب و اضطراری به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شده است.

 

به گزارش فارس، در روز جمعه ۵ خرداد ماه نیز بر اثر نشت آب از خط لوله آبرسانی در محدوده چهاراه نظر شهر اصفهان فروچاله‌ای ایجاد شد و چرخ یک دستگاه اتوبوس در چاله فرو رفت.

 

قدمت و فرسودگی شبکه‌های آب و فاضلاب در شهر اصفهان با عمر ۴۰ تا۵۰ سال، خوردگی شبکه‌ها و اثرات فرونشست زمین باعث تشدید حوادث شکستگی خطوط و ایجاد فروچاله و بروز خسارت به معابر و خیابان‌ها و اختلال در تردد شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------