نشت گاز کلر در پتروشیمی کارون/ ۷۰ نفر دچار گاز گرفتگی شدند



اخبار,اخبار حوادث,نشت گاز کلر در پتروشیمی کارون
بر اثر نشت گاز کلر در پتروشیمی کارون در ماهشهر ۷۰ نفر دچار گاز گرفتگی شدند.

به گزارش مهر، مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه ویژه پتروشیمی در خصوص حادثه پتروشیمی کارون ماهشهر گفت: مقارن ساعت ۱۶:۴۵ دقیقه دیروز (شنبه ۱۴ تیر ماه ۱۳۹۹) در پتروشیمی کارون، در حین عملیات تخلیه کلر از مخزن ایزوتانک، فلکسیبل جوینت این مخزن دچار پارگی شده و باعث انتشار گاز کلر به بیرون می‌شود.

 

سیدامید شهیدی نیا افزود: پس از این حادثه، بلافاصله اقدامات اولیه برای بستن ولو و قطع کلر انجام شده اما در این فاصله، به جهت فشار کلری که در مسیر بوده، تعداد ۷۰ نفر از همکاران ما گاز کلر را استنشاق می‌کنند.

 

وی بیان کرد: از طریق فراخوان تیم‌های عملیاتی و امدادی تمامی مصدومان به سرعت به درمانگاه‌های منطقه منتقل شدند. تمامی مصدومان در شرایط مطلوب هستند و با مداوای سرپایی وضعیت پایداری پیدا کردند.

 

شهیدی نیا گفت: یک ساعت پس از بروز حادثه، اکثر مصدومان مرخص شده و تعداد اندکی از آنها به جهت نیاز به اکسیژن درمانی و ادامه مراقبت، به بیمارستان ماهشهر منتقل شدند که در حال مرخص شدن هستند.

 

وی تاکید کرد: علت حادثه در دست بررسی است و به زودی پس از بررسی‌های فنی، گزارش آن تهیه و برای پیشگیری از حوادث مشابه اقدامات لازم صورت می‌پذیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------