توفان «لورا» در آمریکا/ 14 نفر کشته شدند



اخبار,اخبار حوادث,توفان لورا
در پی ورود توفان پرقدرت «لورا» با بادهای بیش از 240 کیلومتر در ساعت به ایالت‌های جنوبی آمریکا، دست‌کم 14 نفر در دو ایالت لوئیزیانا و تگزاس جان خود را از دست دادند.

به گزارش فارس، در پی تاخت و تاز توفان لورا در ایالات جنوبی آمریکا، کشته شدن ۱۴ نفر تایید شده است. ۱۰ نفر این افراد در ایالت لوئیزیانا و ۴ نفر در ایالت تگزاس قربانی شده‌اند.

 

از ۱۰ قربانی مذکور در لوئیزیانا، ۵ نفر آن‌ها بر اثر مسمویت مونوکسید کربنِ ژنراتورهای گازسوز اضطراری جان خود را از دست دادند، ۴ نفر نیز بر اثر افتادن درخت و یک نفر بر اثر غرق شدن جان باختند.

 

در ایالت تگزاس هم یک مرد بر اثر افتادن درخت و ۳ نفر دیگر بر اثر مسمویت ناشی از گاز مونوکسید کربن قربانی شدند.

اخبار,اخبار حوادث,توفان لورا

 

بنابر گزارش «بی‌بی‌سی»، آسیب ساختاری ناشی از باد بیش از آنچه پیش‌بینی شده بود، ایجاد شده اما خسارات ناشی از بالا آمدن آب کمتر بوده است.

 

بادهایی با سرعت ۱۵۰ مایل در ساعت (۲۴۰ کیلومتر در ساعت) خسارت‌های شدیدی به بار آورده و باعث قطعی برق بیش از نیم میلیون خانه و آتش‌سوزی بر اثر اشتعال مواد شیمیایی در یک نیروگاه  صنعتی شده است.

 

«جان بل ادواردز» فرماندار لوئیزیانا از دولت فدرال خواسته کمک مالی فوری به این ایالت اختصاص دهد. کاخ سفید اعلام کرده رئیس‌جمهور آمریکا قرار است امروز شنبه به این مناطق سفر کند. 

اخبار,اخبار حوادث,توفان لورا

 

ادواردز همچنین از دونالد ترامپ خواسته در ۲۳ بخش لوئیزیانا وضعیت فاجعه اعلام کند. او در کنفرانسی مطبوعاتی این توفان را شدیدترین توفانی خواند که لوئیزیانا تاکنون به خود دیده است. طبق اعلام صلیب سرخ، حدود ۸ هزار خانه بر اثر این توفان در دو ایالت مذکور تخریب شده است. 

 

با کاهش قدرت لورا، این توفان اکنون در وضعیت توفان گرمسیری قرار گرفته اما همچنان باران شدید در چندین ایالت در حال بارش است.

 

در کشور هائیتی که پیش از این، هدف توفان‌های مارکو و لورا قرار گرفت، دست‌کم ۳۱ نفر جان خود را از دست دادند.  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------