آخرین اخبار حوادث

Default Image

آدم‌ربایی برای ۵۰۰ میلیارد ریال تتر

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از آزادی فردی که برای دریافت ۵۰۰ میلیارد ریال تتر ربوده شده بود، با پیگیری‌های پلیس، خبر داد. به…

دستگيری عامل «شليک به شيوه گانگسترها»



اخبار حوادث - دستگيری عامل «شليک به شيوه گانگسترها»

يکي از عاملان اصلي و فراري پرونده گروگانگيران مسلحي که با شليک به شيوه گانگسترهاي مشهد ۳ تن را مجروح کرده بودند، با رصدهاي اطلاعاتي ماموران معاونت اطلاعات سپاه امام رضا(ع) در يکي از شهرهاي شمالي کشور به دام افتاد.

به گزارش خراسان، ساعت 22:30 هفتم تير، ناگهان صداي شليک گلوله هاي متعددي که از اسلحه کلاشينکف خارج مي شد، رهگذران را در چهارراه گاز مشهد ميخکوب کرد.

برخي شهروندان وحشت زده به سويي مي گريختند و برخي نيز هراسان با پليس تماس مي گرفتند. بر اثر شليک هاي متعددي که به شيوه گانگسترهاي غربي رخ داد ۳ تن مجروح و روانه بيمارستان شدند.

دقايقي بعد با حضور نيروهاي انتظامي در محل حادثه، بررسي ها در اين باره آغاز و مشخص شد که سرنشينان يک دستگاه خودروي ۴۰۵ پس از تيراندازي از محل گريخته اند. اين در حالي بود که ساعتي بعد فردي که ادعا مي کرد توسط سرنشينان پژو ۴۰۵ به گروگان گرفته شده بود و پس از وقوع تيراندازي از چنگ آنان گريخته است به ماموران کلانتري طبرسي جنوبي مراجعه کرد و پرده از ماجراي گروگانگيري مسلحانه برداشت.

 او گفت: يکي از آشنايانش که «ه» نام دارد توسط سرنشينان ۴۰۵ به گروگان گرفته شده بود و آن ها قصد داشتند ده ها ميليون تومان از وي اخاذي کنند اما او هنگامي که قصد داشت از دستگاه خودپرداز مبلغي به حساب گروگانگيران واريز کند اقدام به فرار کرد که آن ها هم بلافاصله تيراندازي کردند.

گزارش خراسان حاکي است: با توجه به اهميت موضوع و همچنين برخوردهاي قاطع دستگاه قضايي مشهد با هرگونه شرارت و ناامني، بلافاصله دادستان مشهد دستور داد تا اين  پرونده به طور ويژه مورد رسيدگي قرار گيرد.

در پي دستور صريح «قاضي غلامعلي صادقي» گروهي از کارآگاهان پليس آگاهي و اطلاعات و امنيت خراسان رضوي، عمليات شناسايي و دستگيري عاملان تيراندازي را در دستور کار قرار دادند و پس از چند روز فعاليت اطلاعاتي مخفيگاه برخي از عوامل مرتبط با گروگانگيري را شناسايي کردند و آن مکان را به محاصره درآوردند.در اين عمليات مسلحانه صداي شليک گلوله از مخفيگاه تيراندازان به گوش رسيد که پس از بررسي ها مشخص شد فردي به ضرب گلوله کشته شده است. يکي ديگر از افراد نيز هنگام فرار از چنگ ماموران و با شليک گلوله مجروح شد و افراد ديگر نيز دستگير شدند.

بنابراين گزارش، ادامه تحقيقات و دستگيري ديگر افراد فراري اين پرونده، با صدور دستوري از سوي مقام قضايي و در راستاي وظايف ذاتي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، به معاونت اطلاعات سپاه امام رضا(ع) محول شد و آنان نيز پس از ۴۸ ساعت عمليات اطلاعاتي و غيرمحسوس، يکي از عوامل اصلي و مسلح اين پرونده را در جاده خلق آباد مشهد به محاصره درآوردند که در اين درگيري مسلحانه نيز، يکي از عوامل اصلي گروگانگيري به نام «ح» مجروح و به همراه يک زن دستگير شد.

 ماموران معاونت اطلاعات سپاه سپس در ادامه رصدهاي اطلاعاتي خود، براي دستگيري ديگر عامل فراري اين پرونده به سرنخ هايي دست يافتند که مشخص شد اين فرد که ۳۵سال دارد به شهرهاي شمالي کشور گريخته است بنابراين آن ها با استفاده از شيوه هاي تخصصي و فني او را به منزلي در شمال کشور کشاندند و سه شنبه گذشته در يک عمليات غافلگيرانه وي را در حالي دستگير کردند که از حضور نيروهاي نظامي در مخفيگاهش به شدت شوکه شده بود.

 اين متهم ۲۵ گلوله در محل وقوع حادثه شليک کرده بود که ۷ گلوله به يکي از گروگان ها اصابت کرده و او را بين مرگ و زندگي قرار داده بود.

گزارش خراسان حاکي است: با معرفي عامل فراري گروگانگيران مسلح به شعبه ۹۰۴ دادسراي انقلاب اسلامي مشهد، تحقيقات درباره زواياي پنهان ديگر اين پرونده همچنان ادامه دارد.
اخبار حوادث - خراسان

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------