مهم‌ترین وسایل کمپینگ که باید داشته باشید



اگر جزو افراد علاقه‌مند به طبیعت‌گردی و سفر به مناطق بکر و زیبای ایران هستید، کمپینگ در تنگه واشی می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. فاصله این منطقه خوش‌آب‌وهوا تا تهران، بین یک الی دو ساعت است و به همین دلیل روزانه افراد زیادی با هدف کمپینگ، به این منطقه سفر می‌کنند. در این مطلب، مهم‌ترین وسایل کمپینگ که در این سفر و همچنین در سفرهای دیگر باید همراه خود داشته باشید را معرفی کرده‌ایم.

 

مهم‌ترین وسایل کمپینگ که باید داشته باشید

 

مهم‌ترین وسایل کمپینگ

سفرهای کمپینگ همچون هر سفر دیگری، مستلزم جمع‌آوری یک‌سری وسایل هستند. اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب هوشمندانه و صحیح وسایل است؛ در غیر این صورت، برخی وسایل غیرضروری را با خود به همراه خواهید برد یا این‌که برخی وسایل مهم را فراموش خواهید کرد. مهم‌ترین و ضروری‌ترین وسایل که هنگام کمپینگ در این تنگه و سایر مناطق طبیعی نیاز خواهید داشت، به شرح زیر هستند:

 

چادر

چادر مسافرتی می‌تواند یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین وسایل کمپینگ به‌شمار رود، زیرا این چادر از شما در برابر بسیاری از آسیب‌ها و خطرات احتمالی در طبیعت محافظت خواهد کرد. امروزه چادرهای مسافرتی با توجه به امکاناتی که دارند، با قیمت‌های مختلفی به فروش می‌رسند؛ حتی بعضی از آن‌ها دارای طراحی کاملاً منحصربه‌فردی بوده و چیزی فراتر از یک چادر معمولی هستند. اما اگر در جست‌وجوی یک چادر ساده و با قیمت مناسب هستید، پیشنهاد ما این است که چادرهای استاندارد و با ظرفیتی مطابق با تعداد اعضای گروه را تهیه کنید.

 

زیرانداز

شرایط حاکم بر طبیعت همچون وجود نم و رطوبت روی زمین، به‌گونه‌ای است که برای نشستن طولانی‌مدت یا خوابیدن مناسب نیست. در نتیجه یک زیرانداز مناسب و نسبتا نرم، یکی دیگر از وسایل مهم در کمپینگ به‌شمار می‌رود. بهتر است زیراندازهایی را انتخاب کنید که ضخامت لازم را داشته باشند و بتوانند سختی‌ها و ناهمواری‌های زیر چادر را تا حد زیادی پوشش دهند.

 

کیسه‌ خواب

استراحت در طول کمپینگ، یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید. ازاین‌رو داشتن یک کیسه خواب که از وزن و جنس مناسب برخوردار بوده و با شرایط آب‌وهوایی مقصد هماهنگ باشد، در سفرهای کمپینگ تنگه واشی و سایر مناطق طبیعی اهمیت بالایی دارد.

 

چراغ‌قوه

با غروب خورشید و تاریک شدن هوا، نیاز به روشنایی کاملاً احساس خواهد شد. در چنین شرایطی، استفاده از یک چراغ‌قوه یا هد لامپ می‌تواند بسیار راه‌گشا باشد و از برخی مشکلات احتمالی جلوگیری کند؛ البته توجه داشته باشید که حتماً چند باطری زاپاس نیز همراه خود داشته باشید تا در تاریکی شب به مشکل بر نخورید.

 

مهم‌ترین وسایل کمپینگ

 

لوازم آشپزی و غذا خوردن

ازآن‌جایی‌که در طبیعت‌گردی، اثری از رستوران یا آشپزخانه به‌چشم نمی‌خورد، باید برخی لوازم آشپزی را نیز در وسایل کمپینگ خود جا دهید. این وسایل به شما کمک می‌کنند تا بتوانید برخی غذاها را در طبیعت آماده کرده و آن را نوش جان کنید. ازجمله این لوازم می‌توان به اجاق گاز کوچک، فندک، بشقاب پلاستیکی، چاقو، قاشق و لیوان اشاره کرد.

 

آب و غذا

آب و مواد غذایی از دیگر وسایل بسیار ضروری در سفرهای کمپینگ به‌شمار می‌روند؛ اما چه نوع مواد غذایی را باید با خود به‌همراه داشته باشید؟ پیشنهاد ما این است که مواد غذایی کم‌حجم، پرانرژی و مغذی را انتخاب کنید. به‌عنوان مثال انواع خشکبار، میوه خشک، خرما، مغزها و دیگر موارد این‌چنینی، از بهترین و مناسب‌ترین مواد خوراکی در کمپینگ محسوب می‌شوند.

 

لباس

همان‌طورکه می‌دانید، تاریک شدن هوا باعث می‌شود تا دمای هوا به‌طور قابل‌توجهی کاهش پیدا کند. به همین خاطر داشتن لباس مناسب و ترجیحاً ضدآب مثل پانچوهای مخصوص کمپینگ می‌تواند در سرمای شب به شما کمک کند؛ ضمن این‌که پوشیدن لباس مناسب علاوه‌بر گرم شدن بدن می‌تواند تا حد زیادی شما را از گزیدگی و نیش حشرات نیز در امان نگه دارد.

 

کفش

همه ما شنیده‌ایم که پا قلب دوم بدن است. درنتیجه اگر در طول کمپینگ از کفشی مناسب و راحت استفاده نکنید، به‌زودی توانایی پیاده‌روی خود و لذت ادامه سفر را از دست خواهید داد. اما چگونه می‌توان کفش مناسب را انتخاب کرد؟ برای انتخاب کفش کمپینگ، باید ابتدا مقصد سفر خود را در نظر بگیرید. سپس با توجه به این‌که مقصد شما کویر، کوهستان، جنگل یا طبیعت ناهموار است، می‌توانید کفش مناسب و ایده‌آل خود را انتخاب کنید.

 

وسایل لازم برای طبیعت گردی

 

وسایل بهداشتی

فرقی ندارد که قصد سفر به کدام نقطه از دنیا را داشته باشید. در هر صورت رعایت مسائل بهداشتی ازجمله مواردی است که باید صرف‌ نظر از نوع سفر مورد توجه قرار گیرد. ازاین‎رو باید وسایل بهداشتی همچون دستمال‌ کاغذی، ژل‌ شستشو، دستکش، کرم و همچنین تعدادی از وسایل مهم در جعبه کمک‌های اولیه را در سفرهای کمپینگ با خود به همراه داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم یک اسپری حشره‌کش را نیز به لیست وسایل کمپینگ خود اضافه کنید تا بتوانید با خیالی آسوده در طبیعت استراحت کرده و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

 

وسایل الکترونیکی

توصیه می‌کنیم در سفرهای کمپینگ، حتماً یک پاوربانک با خود به همراه داشته باشید، زیرا اگر از تلفن همراه خود برای کارهایی همچون نقشه‌یابی، گوش دادن به موزیک، عکاسی و... استفاده کنید، قطعاً باطری آن نیاز به شارژ مجدد خواهد داشت.

 

از دیگر وسایل الکترونیکی که برخی افراد در کمپینگ همراه خود می‌برند می‌توان به دوربین عکاسی اشاره کرد. ازاین‌رو اگر شما هم اهل عکاسی از طبیعت هستید، خوب است یک دوربین عکاسی را هم به لیست وسایل کمپینگ خود اضافه کنید.

 

آشنایی با طبیعت گردی

 

سفر به تنگه واشی با فلای تودی

در این مطلب، درباره مهم‌ترین و ضروری‌ترین وسایلی که در انواع سفر کمپینگ به آن‌ها احتیاج خواهید داشت، اطلاعاتی به شما دوستان عزیز ارائه دادیم. تنگه واشی یکی از زیباترین و خوش‌آب‌وهواترین مناطق ایران است که در فاصله کمی نسبت‌به تهران قرار گرفته‌است و به همین دلیل افراد زیادی در فصول مختلف سال، با هدف کمپینگ به این مکان زیبا و دیدنی سفر می‌کنند.

 

اگر شما هم از علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی هستید، توصیه می‌کنیم از طریق وب‌سایت معتبر فلای تودی، برای شرکت در سفرهای کمپینگ اقدام کنید. «فلای تودی» یکی از معتبرترین مراجع سفر و گردشگری در کشور است. شما می‌توانید برای تمام سفرهای داخلی و خارجی خود، از خدمات این سایت مثل رزرو هتل، رزرو بلیط و... استفاده کنید. این مجموعه راه‌گشای شما خواهد بود و اقامت و رفت‌وآمد به شهرها یا کشورهای دیگر را برای‌تان راحت می‌کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024