ماجرای دختری در آغوش مــرگ!



 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز
پیکر نیمه جان دختر دو ساله ای که توسط یک زن ناشناس در مشهد ربوده شده بود در حالی کشف شد که آخرین نفس هایش را می کشید اما ...

 به گزارش  خراسان، این ماجرای هولناک شب جمعه گذشته زمانی در مشهد رقم خورد که مرد مسافری به همراه دختر کوچکش، نسخه به دست وارد داروخانه ای در خیابان شهید نواب صفوی شد. او دختر دو ساله اش را روی سنگفرش های داروخانه رها کرد و خود منتظر پیچیده شدن نسخه اش ماند. دقایقی بعد متصدی داروخانه نام مرد مسافر اهل قزوین را صدا زد و او به طرف صندوق رفت تا وجه خرید داروها را پرداخت کند. مرد جوان پلاستیک داروها را به دست گرفت و چشم هایش را داخل داروخانه چرخاند اما اثری از «یسنا» نبود. مرد نگران به بیرون از داروخانه پرید و مضطرب و حیران به هر سو می نگریست تا دختر دو ساله اش را پیدا کند ولی هیچ دختری حتی شبیه «یسنا» هم در آن نزدیکی حضور نداشت.

 

مرد جوان که دیگر به یقین رسیده بود، نازدانه اش گم شده است با چشمانی اشکبار و وحشت زده از رهگذران و مغازه داران می پرسید که دختر کوچکی با لباس های رنگارنگ را ندیده اند؟! پاسخ های منفی، هر لحظه بر وحشت او می افزود و حیران و سرگردان داخل پیاده رو، کوچه های تنگ و باریک و حتی پشت ساختمان های نیمه ساز را جست وجو می کرد.

 

وقتی دختر کوچک اش را نیافت در حالی که هنوز دستانش می لرزید و از شدت اضطراب توان نگه داشتن گوشی تلفن را هم نداشت با کمک شهروندان با سامانه 110 تماس گرفت و چند دقیقه بعد، خودروهای گشت انتظامی کلانتری شهید نواب صفوی، آژیرکشان مقابل داروخانه توقف کردند. مرد جوان در حالی که دیگر حتی نای حرف زدن نداشت و خود را سرزنش می کرد که چرا دست دختر خردسالش را در هیاهوی امور روزمره رها کرده است، به تشریح خلاصه ای از جریان گم شدن «یسنا» پرداخت و افزود: اکنون نمی دانم چگونه این موضوع را برای دیگر اعضای خانواده ام بازگو کنم! آیا آن ها تحمل شنیدن این ماجرای تلخ را خواهند داشت!...

 

به گزارش خراسان، نیروهای انتظامی پس از دعوت به آرامش مرد جوان و ارائه آموزش های لازم در صورت تماس احتمالی آدم ربایان، بلافاصله وارد عمل شدند و به تحقیق در این باره پرداختند. با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و با صدور دستور شبانه ای از سوی سردار محمدکاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) گروه های ویژه ای از چند کلانتری به همراه گشت های پیاده و موتوری به حالت آماده باش درآمدند تا بررسی های کارشناس را با فرماندهی و نظارت مستقیم سرهنگ عباس صارمی ساداتی (رئیس پلیس مشهد) ادامه دهند.

 

فرمانده انتظامی مشهد درباره چگونگی وقوع این حادثه تلخ و عملیات گسترده شبانه پلیس به خراسان گفت: به دنبال گزارش این حادثه به پلیس و تحقیقات مقدماتی نیروهای انتظامی، ماجرای آدم ربایی محرز شد چرا که در بررسی های میدانی و ترافیکی نیروهای کلانتری که تا سپیده دم طول کشید، شواهدی از ردپای یک زن به میان آمد که نشان می داد زن جوانی با یک چادر گل دار در حال تردد بوده که دختر بچه دو ساله را زیر چادرش گرفته و او را به مکان نامعلومی برده است اما چهره این زن پنهان بود! سرهنگ صارمی ساداتی افزود: با توجه به تاکید فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی، بلافاصله چند گروه عملیاتی کارآزموده به تجزیه و تحلیل سرنخ های موجود پرداختند و ردزنی های اطلاعاتی را ادامه دادند. فرضیه قوی تر آن بود که با توجه به پوشش کهنه و مندرس زن جوان او باید یکی از افراد آلوده به مواد مخدر باشد که در همان اطراف زندگی می کند!

 

بنابراین تحقیقات گسترده با رصدهای اطلاعاتی ادامه داشت تا این که چند ساعت بعد نیروهای گشت کلانتری مصلی که در بخش دیگری از شهر وارد عملیات شده بودند، پیکر نیمه جان دختر خردسالی را درون چمن های فضای سبز میدان عدالت مشاهده کردند که آخرین نفس هایش را می کشید. رئیس پلیس مشهد اضافه کرد: نیروهای عملیاتی به سوی دخترک شتافتند و زمانی که با نبض های کند او روبه رو شدند، بی درنگ دختربچه را به مرکز درمانی رساندند. کادر پزشکی در آن ساعت از شب، عملیات احیا را آغاز کردند تا  این که خبری خوش لبخند را بر لبان نیروهای پلیس نشاند، «دختر بچه از مرگ حتمی نجات یافت».

مقام ارشد انتظامی مشهد ادامه داد: وقتی مشخص شد که دختر نجات یافته همان «یسنا» دختر دو ساله مرد قزوینی است، بلافاصله نیروهای انتظامی باوی تماس گرفتند و این گونه مرد مسافر، دخترش را که از مرگ نجات یافته بود، در آغوش کشید اما عملیات پلیس پایان نیافت چرا که پزشکان از مسمومیت دختربچه سخن گفتند و از سوی دیگر هنوز آدم ربا در چنگ قانون گرفتار نشده بود.

 

سرهنگ عباس صارمی ساداتی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع، گروه های عملیاتی همچنان به فعالیت های خود ادامه دادند تا این که مشخص شد زن آدم ربا، گاهی در خیابان شهید نواب صفوی تردد دارد بنابراین شاخه ای از عملیات به بولوار شهید نواب صفوی کشید تا این که شب گذشته با توجه به مشخصاتی که نیروهای انتظامی از زن جوان داشتند با همکاری اهالی و مغازه داران محلی موفق شدند او را هنگام گدایی دستگیر کنند و به مقر انتظامی انتقال دهند.

 

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: زن 32 ساله که تبعه یکی از کشورهای همسایه است، در بازجویی ها به صراحت ربودن دختر بچه دوساله را پذیرفت. این زن که اعتیاد شدیدی به مواد مخدر دارد، مدعی شد «به خاطر اعتیادم هنوز نمی دانم چه کار کرده ام! من دختربچه را ربودم ولی وقتی او را به خانه بردم خیلی سروصدا و گریه می کرد من هم برای آن که او را وادار به سکوت کنم مجبور شدم چند قرص خواب آور به او بخورانم! بعد فهمیدم که دیگر نفس نمی کشد. از شدت ترس پیکر او را روی چمن های میدان انداختم و فرار کردم!

 

فرمانده انتظامی مشهد افزود: این زن برای کشف جرایم احتمالی دیگر و همچنین بازجویی های تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار گرفته است.

 

 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز

 

 خراسان/سجادپور 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------