ماجرای نقابداران گوشی قاپ!



 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز

 

تغییر شیوه های عملیاتی و رصدهای اطلاعاتی با همکاری بازاریان مشهدی، در حالی به دستگیری دزدان نقابدار انجامید که تاکنون حدود 18 شاکی موتورسواران گوشی قاپ را در حوزه استحفاظی کلانتری میرزاکوچک خان مشهد شناسایی کرده اند.

 

فرمانده انتظامی مشهد روز گذشته با بیان این مطلب و در تشریح شیوه های جدید عملیاتی پلیس برای مبارزه با جرایم کیف زنی و گوشی قاپی به خراسان گفت: بررسی کارشناسی و تجزیه و تحلیل های پلیسی پرونده های گوشی قاپی در برخی نقاط شهر حاکی از آن بود که بیشتر سرقت ها در ساعات خلوت بین 14 تا 16 رخ داده است.

 

سرهنگ عباس صارمی افزود: به همین دلیل در نشست های تخصصی مبارزه با جرایم سرقت توسط کارشناسان و فرماندهان کلانتری ها، این موضوع مورد ارزیابی و بررسی های دقیق قرار گرفت و بدین ترتیب با صدور دستوری به سر کلانتری های مشهد، شیوه های تاکتیکی مبارزه با جرم در برخی مناطق شهر تغییر کرد. مقام ارشد انتظامی مشهد یادآور شد: براساس محتویات پرونده های گوشی قاپی، گروه های گشت نامحسوس در ساعات خلوت و به ویژه در مناطق مهم و مراکز تجاری شهر تقویت شدند تا افراد مظنون زیر ذره بین پلیس قرار گیرند. از سوی دیگر نیز طرح ویژه ای برای همکاری بازاریان و متصدیان فروشگاه ها با مراکز انتظامی به مرحله اجرا درآمد تا بازاریان و فروشندگان هرگونه ترددهای افراد مشکوک در خیابان ها و مراکز تجاری را به پلیس گزارش دهند.

 

سرهنگ صارمی ساداتی اضافه کرد: در راستای اجرای طرح تعامل با بازاریان، چند روز قبل یکی از فروشندگان پوشاک در خیابان ایثار مشهد با پلیس تماس گرفت و از پرسه زنی مشکوک موتورسوارانی خبر داد که حدود 40 دقیقه در این محدوده تردد و به اصطلاح «زاغ زنی» می کردند.

 

رئیس پلیس مشهد ادامه داد: به محض دریافت این خبر، بی درنگ گروه نامحسوس تجسس کلانتری با نظارت و فرماندهی مستقیم سرهنگ باقی زاده حکاک (رئیس کلانتری میرزاکوچک خان) وارد عمل شدند و در پوشش مبدل به سوی خیابان شهید علیمردانی و ایثار حرکت کردند. وی گفت: نیروهای تجسس به طور نامحسوس به تعقیب سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت پرداختند که صورت های خود را به بهانه سرما به طور کامل با «شال» پوشانده بودند.

 

این مقام انتظامی تصریح کرد: پس از حدود 20 دقیقه تعقیب و مراقبت پنهانی، راکب موتورسیکلت در جهت خلاف حرکت خودروها از سمت میدان ابوریحان به سوی خیابان ایثار بازگشت.

 

در این هنگام نیروهای پلیس دریافتند که دو جوان موتورسوار قصد ارتکاب جرم را دارند بنابراین بلافاصله مشخصات ظاهری آنان را از طریق بیسیم به کلانتری اطلاع دادند که بررسی های فوری در پرونده های گوشی قاپی آغاز و مشخص شد چند زن جوان از موتورسوارانی با مشخصات ظاهری مذکور به جرم گوشی قاپی شکایت کرده اند. سرهنگ عباس صارمی ساداتی افزود: به همین دلیل بلافاصله دو جوان موتورسوار در محاصره نیروهای گشت نامحسوس تجسس قرار گرفتند و موتورسیکلت آنان متوقف شد. وی گفت: در بازرسی بدنی از دو جوان 25 و 18 ساله، دو قبضه چاقو در حالی کشف شد که راکب موتورسیکلت مدعی بود همسرش از خانه فرار کرده است و او چند روز است که در ساعات بعدازظهر به دنبال او در خیابان ایثار و علیمردانی می گردد!

 

«حافظ امنیت» شهر مشهد ادامه داد: با این اظهارات،  دو متهم به مقر انتظامی منتقل شدند و درحالی مورد بازجویی های تخصصی قرار گرفتند که مشخص شد آنان هنگام ارتکاب جرم از کاپشن های دورو استفاده می کردند و پس از انجام سرقت بلافاصله تغییر قیافه می دادند.

 

فرمانده انتظامی مشهد اضافه کرد: دو متهم مذکور در نهایت به حدود 10 فقره گوشی قاپی از زنان جوان اعتراف و اظهار کردند: بیشتر طعمه هایشان زنان جوانی بودندکه مانتو می پوشیدند و کیف خود را آشکارا روی دوش شان می انداختند یا بی خیال در کنار خیابان مشغول گفت وگو با تلفن همراه بودند! 

 

بنابر گزارش اختصاصی خراسان، رئیس پلیس انتظامی مشهد همچنین به دستگیری موتورسوار گوشی قاپی اشاره کرد که با شال زرد رنگ چهره خود را می پوشاند و به سرقت گوشی در ساعات خلوت بعدازظهر می پرداخت. سرهنگ عباس صارمی ساداتی در تشریح ماجرای دستگیری این دزد نقابدار نیز گفت: در ادامه اجرای طرح های ویژه مبارزه با سرقت در مشهد، نیروهای گشت نامحسوس کلانتری میرزا کوچک خان، حدود ساعت 15 به جوان هونداسواری در خیابان شهید قائمی مشکوک شدند که مشخصات وی توسط مال باختگان به پلیس گزارش شده بود.

 

وی گفت: به محض این که نیروهای گشت، جوان موتورسوار را با شال زردرنگ و شلوار معروف به پلنگی دیدند، بی درنگ به تعقیب او پرداختند و با صحنه سازی ترافیکی او را به دام انداختند. در بازرسی از این موتورسوار 20 ساله، یک دستگاه گوشی تلفن هوشمند در حالی کشف شد که او نمی توانست رمز گوشی را باز کند! متهم مذکور وقتی اوضاع را این گونه دید، ادعا کرد گوشی را پیدا کرده ام و رمز آن را نمی دانم! 

 

رئیس پلیس مشهد اضافه کرد: با انتقال متهم به دایره تجسس کلانتری، بازجویی از وی آغاز شد و استعلام از سامانه «همیاب 24» نشان داد که گوشی هوشمند کشف شده از متهم، دارای ثبت سابقه سرقت است بنابراین تحقیقات در این باره ادامه یافت و چهار شاکی دیگر نیز با حضور در کلانتری وی را شناسایی کردند.

 

سرهنگ عباس صارمی ساداتی در پایان ضمن قدردانی از عوامل کلانتری میرزاکوچک خان و همکاری صمیمانه بازاریان مشهدی برای مبارزه گسترده با سرقت های خیابانی، خاطرنشان کرد: عملیات های شبانه روزی پلیس برای ایجاد احساس امنیت در مردم همچنان ادامه دارد.

  

 

 خراسان /سجادپور 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------