پایان شلیک های هولناک!



اعضای باند نقابداران مسلح که با شلیک های هولناک در مناطق مختلف شهر مشهد، موجی از رعب و وحشت را برای اقدامات مجرمانه و سرقت های مسلحانه خود به راه انداخته بودند، در یک عملیات هماهنگ و ضربتی به دام افتادند. 

فرمانده انتظامی خراسان رضوی روز گذشته در حاشیه عملیات دستگیری دزدان مسلح و در گفت وگویی اختصاصی به خراسان اظهار کرد: شب یازدهم دی اهالی خیابان شهید چراغچی 3 در تماس با پلیس 110، از شلیک های هوایی و بی هدف موتورسواران نقابداری خبر دادند که فریاد زنان از محل گریخته بودند.

 

سردار محمدکاظم تقوی افزود: در پی گزارش این ماجرا، بلافاصله ماموران کلانتری عازم محل مذکور شدند و به تحقیق در این باره پرداختند. وی اضافه کرد: بررسی های مقدماتی نشان می داد چهار جوان نقابدار که سوار بر دو دستگاه موتورسیکلت بودند به منظور خودنمایی و قدرت نمایی اقدام به شلیک گلوله با اسلحه وینچستر در پارک محلی و خیابان شهید چراغچی کرده اند.

 

مقام ارشد انتظامی سرزمین خورشید ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع و ایجاد رعب و وحشت در محل توسط چند شرور، این پرونده به طور جدی در دستور کار نیروهای پلیس اطلاعات و امنیت خراسان رضوی قرار گرفت چرا که هرگونه خدشه به احساس امنیت شهروندان، موجب می شود پلیس با اقتدار وارد عمل شود و عاملان اخلال در نظم و امنیت را به پنجه عدالت بسپارد.

 

سردار تقوی تصریح کرد: با وجود این، هنوز تحقیقات نیروهای انتظامی درباره شلیک های هولناک ادامه داشت که پنج نوجوان در خیابان ایثارگران مشهد، طعمه زورگیران مسلح نقابدار شدند. بررسی های پلیس بیانگر آن بود که پنج نوجوان هنگام خروج از کتابخانه، هدف زورگیران موتورسوار قرار گرفته اند. این زورگیران که سلاح وینچستر داشتند با شلیک تیر هوایی و ایجاد ترس در دل پنج نوجوان مذکور، سه دستگاه گوشی تلفن و دو کاپشن آن ها را سرقت کرده و از محل گریخته اند که تحقیقات مقدماتی نشان می داد، موتورسواران نقابدار زورگیر، همان عاملان شلیک های هولناک در پارک و خیابان شهید چراغچی هستند.

 

رئیس پلیس خراسان رضوی با اشاره به حساس تر شدن ماجرای نقابداران مسلح خاطرنشان کرد: هنوز ساعتی از این زورگیری مخوف نگذشته بود که خبر سرقت مسلحانه از یک فروشگاه تلفن همراه در بی سیم های پلیس پیچید و نیروهای انتظامی را به اطراف میدان استقلال مشهد کشاند. نتیجه بررسی های تخصصی پلیس حکایت از آن داشت که موتورسواران نقابدار با شکستن ویترین فروشگاه، در شب بارانی و ایجاد رعب و وحشت در محل با سلاح، چند دستگاه گوشی تلفن همراه پشت ویترین را در حالی سرقت کرده اند که بقیه گوشی ها ماکت پلاستیکی بودند!

 

وی با اشاره به اثربرداری از صحنه جرم و اظهارات مغازه دار یادآور شد: قطعات پازل جرایم مسلحانه ای که طی دو تا سه ساعت رخ داده بود نشان می داد که باز هم ردپای موتورسواران مسلح به سلاح وینچستر در این ماجرا نیز وجود دارد اما شلیک های روز بعد موتورسواران در منطقه خواجه ربیع مشهد، سرنخ اصلی رصدهای اطلاعاتی شد.

 

سردار محمد کاظم تقوی گفت: موتورسواران نقابدار که برای قدرت نمایی سعی داشتند خودی نشان بدهند سراغ جوانی در بولوار مهر مادر منطقه خواجه ربیع رفتند که از قبل با او اختلافات جزئی داشتند. آن ها به سوی جوان مذکور با سلاح وینچستر شلیک کردند اما گلوله به جوان یاد شده اصابت نکرد و بدین ترتیب عاملان شلیک های هولناک از آن جا نیز فرار کردند.

 

فرمانده حافظان امنیت تصریح کرد: اگرچه ارتکاب جرایم مسلحانه اعضای این باند در کمتر از 12 ساعت به وقوع پیوست اما اهمیت موضوع، پلیس را درحالی به تکاپو واداشت که «احساس امنیت» برای مردم خواب را از چشمان فرزندان خدمت گزار آنان در نیروی انتظامی گرفت و بدین ترتیب گروه های ویژه ای از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی نیز با هدایت مستقیم سرهنگ جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی)  وارد  عمل شدند و با تجزیه و تحلیل جرایم مذکور به طور مشترک و هماهنگ، به ردیابی مجرمان پرداختند.

 

فرمانده باتجربه خراسان رضوی که به جرایم مسلحانه حساسیت خاصی دارد، در ادامه به تشریح جزئیات دستگیری اعضای این باند پرداخت و افزود: نیروهای ورزیده انتظامی، فقط در چند ساعت بعد از تجزیه و تحلیل های میدانی و اطلاعاتی، موفق شدند سرکرده این باند سرقت مسلحانه را که تبعه خارجی معروف به «بلوچ» بود ، شناسایی کنند و این گونه تحقیقات گروه مشترک انتظامی با راهنمایی ها و دستورات مقام قضایی، وارد مرحله جدیدی شد.  سردار تقوی که به دلیل سال ها فرماندهی در رده های مختلف انتظامی با این گونه جرایم آشنایی کامل دارد، تاکید کرد: بلافاصله نیروهای ویژه پلیس، مناطق تردد احتمالی و پاتوق های اختفای متهمان را در نقاط مختلف جغرافیایی مشهد زیرنظر گرفتند اما ردی از موتورسواران نقابدار نبود تا این که روز بعد یک گروه عملیاتی موفق شدند سرکرده باند (بلوچ) را در یکی از پاتوق های خلافکاران به همراه چند نفر دیگر دستگیر کنند اما او خود را بی خبر از ماجراهای سرقت مسلحانه نشان می داد تا این که با هماهنگی قضایی و به منظور شناسایی دیگر عوامل مرتبط با اعضای باند، جوان 20 ساله همدست بلوچ از زندان آزاد شد و به طور غیرمحسوس زیر نظر کارآگاهان قرار گرفت.

 

رئیس پلیس خراسان رضوی با تاکید بر این که شرارت های مسلحانه و اخلال در نظم و امنیت عمومی خط قرمز پلیس است، اضافه کرد: در ادامه این ماجرا، کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی با دستورات ویژه قاضی «نعمتی »موفق شدند پاتوق نقابدار مسلح دیگر را نیز در منطقه خواجه ربیع شناسایی کنند که عصر امروز (روز گذشته) در یک عملیات غافلگیرانه وی را نیز دستگیر کردند و سپس سراغ عضو دیگر باند رفتند که با شگردهای پلیسی و به مدت محدودی از زندان آزاد شده بود! 

 

سردار محمد کاظم تقوی با قدردانی از تلاش شبانه روزی گروه ویژه عملیاتی گفت: با دستگیری سه عضو این باند، عملیات برای دستگیری یک متهم فراری پرونده همچنان ادامه دارد. مقام ارشد انتظامی استان خراسان رضوی افزود: سرکرده 19 ساله باند چند ماه قبل از زندان آزاد شده و به مواد مخدر صنعتی نیز اعتیاد دارد.

 

وی با اشاره به کشف سلاح وینچستر از متهمان هم گفت: اعضای این باند به دو فقره سرقت مسلحانه و دو فقره شرارت مسلحانه اعتراف و اظهار کردند، گوشی های سرقتی را به یک فرد تبعه خارجی فروخته و پول ها را بین خودشان تقسیم کرده اند. بررسی ها درباره جرایم احتمالی دیگر آنان وارد مرحله جدیدی شده است.

 

 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز

 

 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز

 

 خراسان /سجادپور 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------