آخرین اخبار حوادث

Default Image

برخورد ۲ خودرو در جهرم فارس چهار کشته داشت

رییس اورژانس شهرستان جهرم گفت: تصادف در محور جهرم به قیر چهار فوتی و ۲مصدوم برجا گذاشت. ایرنا: رییس اورژانس شهرستان جهرم…

یارانه کرونا بهانه‌ای برای کلاهبرداری میلیاردی



اعضای باندی که به بهانه واریز یارانه بیماری کرونا، مبلغ یک میلیارد ریال از حساب هشت شهروند به صورت غیرمجاز برداشت کرده بودند، دستگیر شدند.

 سردار علی اکبر جاویدان، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، در این‌باره توضیح داد: پس از اعلام شکایت چند نفر از شهروندان گیلانغربی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حسابشان، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: در تحقیقات به‌عمل‌آمده مشخص شد پنج عضو یک باند حرفه‌‌ای پس از شناسایی طعمه‌های خود به آنها اعلام می‌کردند که قرار است مبلغی پول به عنوان یارانه بیماری کرونا یا سبد کالا به حساب آنها واریز شود. سردار جاویدان تصریح کرد: اعضای این باند در ادامه از افراد می‌خواستند با مراجعه به عابربانک، شماره‌‌ای مخصوص که همان شماره کارت خودشان بود و پس از آن یک کد چندرقمی را که در واقع مبلغ مورد نظرشان بود، وارد کنند تا مبلغ یارانه بیماری کرونا یا سبد کالا به حسابشان واریز شود.

 

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: افراد کلاهبردار برای رد گم‌کردن و اینکه به آنها شک نشود به طعمه‌های خود اعلام می‌کردند تعدادی شماره صفر را قبل از کد اصلی وارد کنند و سپس کلید ثبت را فشار دهند و پس از این کار مبلغ موردنظر به حساب اشخاص کلاهبردار واریز می‌شد. وی ادامه داد: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد اعضای باند در مدت‌زمان فعالیت خود موفق شده‌اند مبلغ یک میلیارد ریال از حساب هشت نفر از شهروندان به این شیوه برداشت کنند.

 

سردار جاویدان گفت: با توجه به حساسیت موضوع، مأموران انتظامی گیلانغرب پس از شناسایی مخفیگاه اعضای باند و هماهنگی با مقام قضائی نسبت به دستگیری همه آنها اقدام کردند. فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: پنج عضو این باند به خالی‌کردن حساب قربانیان خود به روش یادشده اعتراف کردند و سپس برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

 

 

شرف

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------