آخرین اخبار حوادث

Default Image

برخورد ۲ خودرو در جهرم فارس چهار کشته داشت

رییس اورژانس شهرستان جهرم گفت: تصادف در محور جهرم به قیر چهار فوتی و ۲مصدوم برجا گذاشت. ایرنا: رییس اورژانس شهرستان جهرم…

زورگیری از مسافران بدون انگیزه مالی



سه مرد که اقدام به زورگیری از مسافران می‌کردند، در حالی در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شدند که مدعی بودند تمکن مالی دارند و انگیزه‌ای برای سرقت نداشتند.

 به گزارش شرق، مأموران پلیس تبریز چهار سال قبل سه مرد جوان را که اقدام به زورگیری و سرقت کرده بودند شناسایی و بازداشت کردند. متهمان به ‌محض بازداشت، سه فقره زورگیری را قبول کردند و مدعی شدند بدون هیچ انگیزه‌ای این کار را می‌کردند. با تشکیل دادگاه در تبریز، قضات این سه متهم را به 12 سال‌وشش‌ماه حبس محکوم کردند. درحالی‌که متهمان دوران حبس خود را می‌گذراندند، مأموران متوجه شدند آنها یک فقره سرقت دیگر نیز در تهران مرتکب شده‌اند.

 

این راز بعد از روشن‌شدن گوشی تلفن همراه مردی که چهار سال قبل شکایت کرده بود فاش شد. به محض روشن‌شدن گوشی او و ردیابی مأموران صاحب جدید گوشی شناسایی شد و اعتراف کرد تلفن همراه را از سه جوان خریداری کرده است. با شناسایی سه مرد جوان مشخص شد آنها همان زورگیرهایی هستند که در تبریز محاکمه شده‌اند. روز گذشته سه متهم برای محاکمه به شعبه 10 دادگاه کیفری استان تهران منتقل شدند و پای میز محاکمه رفتند. هر سه متهم اتهام سرقت را قبول کردند، اما مدعی شدند آدم‌ربایی‌ای در کار نبوده است و شاکی را به‌عنوان مسافر سوار ماشین کرده‌اند.

 

یکی از متهمان به دادگاه گفت: ما در آژانس کار می‌کردیم و زندگی خوبی هم داشتیم. هرکدام برای خودمان خانه و زندگی داشتیم و نیاز مالی هم نداشتیم. از قبل هم تصمیمی برای زورگیری نگرفته بودیم. همین‌طور که می‌رفتیم با خودمان گفتیم یک مسافر هم سوار کنیم و این‌طور بود که مرد جوان را سوار کردیم و بعد دست‌وپایش را با چسب بستیم و تلفن همراهش را گرفتیم. تلفنش هم گوشی‌ای معمولی بود و ارزش زیادی نداشت، بعد هم او را رها کردیم و رفتیم و اصلا آدم‌ربایی نکردیم.

 

این متهم گفت: من اصلا نمی‌دانم چرا چنین کاری را کردیم. بعد از دستگیری زندگی من زیرورو شد. مادرم تنها کسی از اعضای خانواده‌ام بود که حاضر شد به من کمک کند. او رضایت همه شکات من را گرفت و بعد جانش را از دست داد. همیشه خواهران و برادرانم به من سرکوفت می‌زنند که تو باعث مرگ مادرمان شدی. خیلی عذاب می‌کشم و بارها در زندان تصمیم به خودکشی گرفتم. من دختری 18 ساله دارم که سرنوشت او هم تحت‌تأثیر زندگی من قرار گرفته است. حالا هم فقط دو خواهرم برای کمک به من می‌آیند، با اینکه خیلی ناراحت هستند.

 

ما در تبریز به 12 سال‌وشش ماه حبس محکوم شدیم و چهار سال است که در زندان هستیم و درخواست کمک داریم. دو متهم دیگر نیز این گفته‌ها را تأیید کردند و خواستار بخشش شدند. این در حالی بود که مرد شاکی نیز اعلام گذشت کرده بود. قضات بعد از بررسی دقیق پرونده، متهمان را هرکدام به هشت سال‌ونیم حبس محکوم کردند. متهمان همچنین از اتهام آدم‌ربایی نیز تبرئه شدند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------