کشف سکه‌های ۳ هزار ساله در تهران



 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از کشف ۷۵۰ سکه عتیقه مربوط به سه هزار سال پیش و یک کتاب قدیمی خبر داد و گفت: ارزش اموال کشف شده توسط کارشناسان میرات فرهنگی در حال بررسی است. 

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ، سردار "کیوان ظهیری" اظهار داشت : با دریافت خبری مبنی بر اینکه پدری ۷۰ ساله به همراه دو تن از فرزندان ۴۷ و ۳۷ ساله اش ساکن یکی از استان های همجوار استان تهران با همکاری ۲ تن از همدستانشان ساکن شهر تهران باندی ۵ نفره جهت فروش طلاجات و سکه های عتیقه تشکیل داده اند بررسی موضوع در دستور کار تیمی از ماموران متخصص کلانتری ۱۰۵ سنایی قرار گرفت.

 

وی عنوان کرد: بررسی های اولیه حکایت از این داشت، این پدر و ۲ پسرش با استفاده از ابزار گنج یاب و حفاری های غیر مجاز، طلاجات و سکه های عتیقه را در یکی از استان های همجوار استان تهران کشف و پس از شناسایی خریدار توسط ۲ تن از همدستانشان در شهر تهران به فروش می رسانند.

 

این مقام انتظامی توضیح داد: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی مشخص شد که اخیراً این افراد تعدادی سکه قدیمی مربوط به ۳ هزار سال پیش را کشف و قصد فروش آن به یکی از خریداران در شهر تهران را دارند.

 

رئیس پلیس پیشگیری تهران افزود: در ادامه تحقیقات پلیسی محل قرار اعضای این باند و خریدار در یکی از مراکز موسیقی شهر تهران شناسایی و با دستور قضائی دستگیری فروشندگان و خریدار عتیقه جات در دستور کار قرار گرفت و مراقبت های ویژه پلیسی از محل قرار متهمان آغاز شد.

 

ظهیری تصریح داد: مراقبت های ویژه ادامه داشت تا اینکه شامگاه بیست و چهارم تیرماه اعضای این باند ۵ نفره به محل قرار مراجعه و با حضور شخص خریدار به انجام معامله پرداختند که ماموران عملیات کلانتری ۱۰۵ سنایی در یک عملیات پلیسی موفق شدند کلیه اعضای این باند و همچنین خریدار سکه و طلاجات عتیقه را دستگیر کنند.

 

وی تصریح کرد: ماموران کلانتری سنایی در بررسی های بیشتر ۷۵۰ عدد سکه عتیقه، ۳ آلبوم مخصوص به سکه‌های ۳ هزار سال پیش، یک کتاب قدیمی و تعدادی تجهیزات لازم برای حفاری از متهمان کشف کردند.

 

به گفته  کیوان ظهیری، کلیه عتیقه جات کشف شده برای ارزش گذاری به مرکز میراث فرهنگی تحویل شده است و هر ۶ متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی گرفتند.

 

ایرنا  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------