سرقت 150میلیاردتومانی باند حرفه‌ای از 200 خانه



 

 چهار مرد و یک زن که به 200 خانه در تهران دستبرد زده‌اند، دستگیر شدند و به جرائم‌شان اعتراف کردند. اواسط اردیبهشت امسال، سه پرونده سرقت منزل در غرب تهران به دستور بازپرس دادسرای ناحیه 34 تهران برای رسیدگی به اداره هفدهم پلیس آگاهی ارجاع داده شد. مال‌باختگان در شکایت‌های مشابه به کارآگاهان گفتند اوایل شب منزلمان را ترک کردیم و پس از چند ساعت که به خانه برگشتیم، متوجه شدیم کلیه اثاث منزل به هم ریخته و پول، طلا، ارز، لوازم صوتی‌وتصویری و سایر اموال باارزش سرقت شده است.

 

کارآگاهان پلیس با بررسی شکایت‌های مطرح‌شده و اطلاعاتی که شاکیان در اختیارشان قرار دادند، راهی محل‌های سرقت شدند و در جریان تحقیقات میدانی پی بردند سارقان چهار مرد جوان هستند که با تخریب درِ ورودی آپارتمان‌ها، وارد منازل شده و مرتکب سرقت می‌شوند. همچنین مشخص شد یک زن هم در جریان سرقت‌ها با اعضای باند همکاری دارد.

 

بعد از به‌دست‌آمدن این اطلاعات بود که کارآگاهان موفق شدند سردسته باند را که مردی 27ساله به نام فرزین است، شناسایی کنند. کارآگاهان پلیس در شاخه دیگری از تحقیقات مخفیگاه اعضای باند را در یکی از شهرهای غرب تهران شناسایی کردند و در جریان عملیات ضربتی متهمان را که چهار مرد و یک زن هستند، بازداشت و در بازرسی از مخفیگاه آنها سه دستگاه خودروی مسروقه پژو 2008، 206‌ و شاسی‌بیسو و یک دستگاه نیسان‌وانت مورد استفاده در سرقت‌ها، مقداری لوازم منزل شامل پنج تخته فرش دست‌بافت، تابلو‌فرش نفیس، تلویزیون، ماشین لباسشویی، آیفون تصویری، دزدگیر آپارتمان، دوربین مداربسته، چهار دستگاه گوشی موبایل، تبلت، سیستم صوتی و... کشف کردند.

 

اعضای این باند در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی از خانه‌های مردم اعتراف کردند. فرزین به عنوان سردسته باند گفت: ما همگی اهل شهری در غرب کشور هستیم. زن جوان نامزد من است و بقیه اعضای باند هم با من نسبت فامیلی دارند. من این باند را از اردیبهشت امسال تشکیل دادم و به خاطر اینکه شغل مناسبی نداشتیم برای سرقت راهی تهران شدیم. فرزین درباره شیوه سرقت‌ها هم گفت: در ساعت اولیه شب آپارتمان‌های طبقه اول یا دوم را که چراغ آنها خاموش بود و کسی داخل خانه نبود، شناسایی می‌کردیم. بعد با تخریب درِ ورودی وارد شده و اموال باارزش را سرقت می‌کردیم.

 

هنگام خروج اگر خودرویی در پارکینگ پارک بود و سوئیچ هم روی آن بود، خودرو را هم سرقت می‌کردیم. بعد اموال سرقت‌شده را به مال‌خر می‌فروختیم و پول آن را بین خودمان تقسیم می‌کردیم و در این مدت موفق به ارتکاب 200 فقره سرقت منزل شدیم. در ادامه تحقیقات پلیسی سارقان به چهار فقره سرقت مسلحانه منزل در سطح شهر تهران اعتراف کردند که در این رابطه سه قبضه سلاح کلت کمری کشف و مال‌باختگان نیز شناسایی شدند.

 

سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با بیان اینکه ارزش ریالی پرونده در حال حاضر 150 میلیارد تومان است، گفت: با تلاش‌های کارآگاهان اداره هفدهم معاونت مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی که منجر به دستگیری و انهدام این باند سرقت در تهران شد، تاکنون 65 نفر از مال‌باخته‌ها شناسایی شده‌اند و بخشی از اموال سرقتی کشف‌شده نیز با شناسایی شاکیان به آنان تحویل داده شده است. سردار لطفی افزود: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی و دستگیری خریداران اموال مسروقه در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم قرار دارند.

 

 شرق 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------