اخاذی با جعل عنوان مأمور پلیس



 

مردی که با جعل عنوان مأمور پلیس از 30 نفر اخاذی کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

 

مأموران پلیس با دریافت چند گزارش از سوی متصدیان واحدهای صنفی و دست‌فروشان فهمیدند فردی با مراجعه به آنها و معرفی خود به عنوان مأمور پلیس مبالغی را اخذ کرده است.

 

در تحقیقات پلیسی مشخص شد متهم با استفاده از یک دستگاه خودروی سمند سوژه‌های خود را در اطراف میدان آزادی شناسایی و سپس نقشه‌اش را اجرا می‌کند. به همین دلیل گشت‌زنی‌های انتظامی افزایش یافت تا اینکه پس از چهار شبانه‌روز کار اطلاعاتی دقیق متهم در حال پرسه‌زنی در همان محدوده شناسایی و دستگیر شد. متهم در تحقیقات پلیسی به 30 فقره اخاذی اعتراف کرد و در ادامه 15 نفر از شاکیان شناسایی شدند.

 

سرهنگ مسلم قاسم‌آبادی، رئیس کلانتری 119 مهرآباد با تأیید این خبر خاطرنشان کرد: با اعتراف متهم به جرم ارتکابی، او برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

 

در همین حال رئیس پلیس پیشگیری پایتخت درباره مأموران قلابی به شهروندان هشدار داد: در مواجهه با افرادی که خود را مأمور معرفی می‌کنند، علاوه ‌بر مشاهده کارت شناسایی معتبر در صورت لزوم حکم مأموریت از آنها بخواهید.

 

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای گفت: اگر افرادی به عنوان مأموران سازمان‌های مختلف به در منزلتان مراجعه كردند، قبل از شناسایی کامل و رؤیت کارت و مدارک شناسایی از ورود آنان به منزل اکیدا جلوگیری کنید.

 

سرهنگ موقوفه‌ای با بیان اینکه مأموران پلیس مانند سایر مأموران ملبس به لباس فرم نیروی انتظامی همراه با آرم و علائم نظامی هستند، از شهروندان خواست برای جلوگیری از سوءاستفاده افراد فرصت‌طلب، در صورت مواجهه با افرادی که خود را پلیس، مأمور ادارات یا شرکت‌های حفاظتی و مراقبتی معرفی می‌کنند، حتما از آنان کارت شناسایی معتبر و در صورت لزوم حکم مأموریت بخواهند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، بلافاصله موضوع را از طریق تلفن 110 به پلیس اعلام کنند.

 

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت خاطرنشان کرد: نباید به‌هیچ‌عنوان برای شناسایی افراد، اقدام به بازكردن در منزل كرد و این مورد را به فرزندان خردسال خود نیز باید آموزش داد.

 

شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------