قتل مرد متاهل38ساله ای که عاشق دختر18ساله شد/ پدر می خواست دخترش را هم اعدام کند



عاملان قتل تازه داماد متاهل در حالی چهارشنبه گذشته به چنگ کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی افتادند که نقشه اعدام نوعروس 18 ساله نیز روی درخت گز در منطقه مرزی لو رفت.

به  گزارش خراسان؛نیمه شب اول بهمن جاری، راننده ای که از جاده فرعی در زمین های کشاورزی اطراف روستای عباس آباد، انتهای بولوار شاهنامه 80 عبور می کرد ،با دیدن پیکر مردی که کنار جاده خاکی افتاده بود، بی درنگ توقف کرد اما آن مرد جانی در بدن نداشت و خشک شده بود!

 

مرد راننده بلافاصله موضوع را به پلیس گزارش داد و بدین ترتیب با حضور شبانه کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی در کنار قاضی ویژه قتل عمد مشهد تحقیقات در این باره آغاز شد. جسد مربوط به مردی حدود 38 ساله بود که آثار درگیری روی پیکرش حکایت از وقوع جنایتی هولناک داشت.

 

در همین حال پزشکی قانونی زمان مرگ وی را چندین ساعت قبل از کشف جسد تشخیص داد. به گزارش خراسان، در بررسی های بیشتر، یک کارت کوچک از جیب های مرد مجهول الهویه پیدا و با پیگیری های کارآگاهان، بالاخره هویت مقتول به نام رسول فاش شد.

 

با توجه به اهمیت وحساسیت ماجرا، با صدور دستورات ویژه ای از سوی سردار محمد کاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) ، گروه تخصصی از کارآگاهان با نظارت و هدایت مستقیم سرهنگ جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) وارد عمل شدند و رصدهای اطلاعاتی را در حالی آغاز کردند که دو روز بعد از کشف جسد خانواده مقتول نیز ماجرای گم شدن رسول را به پلیس گزارش دادند.

 

تحقیقات میدانی و غیرمحسوس کارآگاهان که با راهنمایی و دستورات ویژه قاضی زرقانی برای بررسی وضعیت اجتماعی و اخلاقی وارد مرحله جدیدی شده بود، نشان می داد که رسول از مدتی قبل به طور پنهانی با دختر 18 ساله ای ازدواج کرده است و با یکدیگر زندگی مخفیانه داشتند تا از تهدیدهای پدر دختر دور بمانند زیرا خانواده «ف» (دختر 18 ساله) کاملا مخالف ازدواج او با مردی متاهل بودند که چند فرزند نیز داشت.

 

با به دست آمدن این سرنخ مهم، کارآگاهان خانواده «ف» را شناسایی کردند اما آن ها از روز گم شدن رسول به «زابل» گریخته بودند به همین دلیل کارآگاهان با کسب نیابت قضایی، عازم زابل شدند، این درحالی بود که تحقیقات ریزبینانه کارآگاهان زوایای بیشتری از این جنایت عشق و عاشقی را برملا کرد.

 

این بررسی های غیرمحسوس بیانگر آن بود که رسول در زمین های کشاورزی کارگری می کرد که در همان جا عاشق «ف» شد و از او خواستگاری کرد اما با آن که «ف» نیز دل باخته رسول شده بود، از او خواست به طور رسمی به خواستگاری اش بیاید. این گونه بود که رسول چند بار ماجرای وابستگی عاطفی و عشق و علاقه اش را برای خانواده «ف» بازگو کرد تا دخترشان را خواستگاری کند اما پدر «ف» و دیگر اعضای خانواده با این ازدواج مخالفت کردند و حال احتمال وقوع جنایت توسط پدر «ف» فرضیه اصلی قاضی ویژه قتل عمد و کارآگاهان بود.

 

بنابراین گزارش، وقتی کارآگاهان محل اختفای یکی از متهمان مرتبط با این پرونده را در زابل شناسایی کردند، او در یک لحظه پا به فرار گذاشت و حدود 300 متر گریخت ولی با شلیک چند تیر هوایی توسط کارآگاهان اعزامی، میخکوب شد و حلقه های قانون بر دستانش گره خورد.

 

در همین حال کارآگاهان به سراغ پدر «ف» در شهرستان نیمروز رفتند و او را نیز با صدور دستورات ویژه ای از سوی بازپرس صیادی (بازپرس شعبه دوم دادسرای عمومی وانقلاب زابل) به دام انداختند ، اما این مرد 50 ساله به طور کلی نقش خود را در ارتکاب این جنایت انکار کرد تا این که بالاخره در بازجویی های تخصصی لب به اعتراف گشود و راز این جنایت وحشتناک را فاش کرد.

 

«هلیم-ل» در بازجویی ها گفت: او دخترم را اغفال کرده بود و در حالی که چند فرزند داشت و 20 سال از دخترم بزرگ تر بود، قصد ازدواج با او را داشت به همین دلیل من دخترم را از مشهد به زابل فرستادم تا از آن مرد دور باشد ولی بعد از یک هفته دوباره دخترم را به مشهد کشانده بود . وقتی تحقیق کردم فهمیدم که او دخترم را عقد کرده و در خانه ای واقع در روستای خلق آباد زندگی می کنند.

 

به همین دلیل به همراه چند نفر دیگر به محل سکونت مخفیانه آن ها رفتم و او را داخل خودرو انداختم که قصد داشت به همراه دخترم وارد خانه شود. دخترم را نیز با یک خودروی دیگر از آن جا انتقال دادم. سپس رسول را داخل خودرو کتک زدیم و پیکر بی جانش را زمانی در زمین های کشاورزی اطراف روستای عباس آباد انداختیم که او را خفه کرده بودیم.

 

بعد از آن هم به اتفاق همه اعضای خانواده ام به زابل گریختیم تا آب ها از آسیاب بیفتد و ... به گزارش خراسان، ماجرای این جنایت هولناک هنگامی پیچیده تر شد که «هلیم» (متهم به قتل 50 ساله) در پاسخ به سوال کارآگاهان مبنی بر این که دخترت اکنون کجاست؟ به صراحت از کشتن او خبر داد و گفت: بعد از این ماجرا دخترم را نیز سوار پژو 405 خودم کردم و به همسرم گفتم او را نزد خاله اش می برم تا مدتی را آن جا بگذراند و عشق این پسر (رسول) از خاطرش بیرون برود!

 

ولی در واقع من نقشه قتل او را کشیده بودم به همین دلیل دخترم را از شهرستان نیمروز به منطقه مرزی بردم که دریاچه ای نیز دارد. طنابی را به درخت گز بستم ولی دخترم خودش طناب دار را دور گردنش انداخت و من هم او را کشیدم! زمانی که دیگر نفس نمی کشید، پیکرش را از روی درخت پایین آوردم و با ریختن ظرف 4 لیتری حاوی بنزین، جسدش را به آتش کشیدم! گزارش خراسان حاکی است، با این اعترافات هولناک، غمی عمیق در چهره کارآگاهان نقش بست چون احساس می کردند کمی دیر به زابل رسیده اند!

 

جلوگیری از قتل دختر 18 ساله یکی از اهداف اصلی کارآگاهان بود. آن ها با توجه به اوضاع و احوال وقوع جرم و تجزیه وتحلیل های کارشناسی درباره این جنایت که با حضور قاضی ویژه قتل عمد در اتاق فرماندهی پلیس آگاهی انجام شده بود، احتمال قتل دختر توسط پدر را نیز به عنوان یکی از فرضیه های مهم و جدی این پرونده در دستور کار قرار داده بودند. با این حال، کارآگاهان اعزامی از خراسان رضوی به همراه بازپرس صیادی، عازم محل قتل دختر شدند ولی در تاریکی شب محل سوزاندن جسد پیدا نشد.

 

به همین دلیل ادامه تحقیقات در حالی به روز بعد موکول شد که ناگهان هنگام برگشت به زابل، متهم 50 ساله از دفن جسد دخترش خبر داد و مدعی شد جسد او را دفن کرده است! همین موضوع موجب شد نور امیدی در دل های کارآگاهان جلوه گر شود چرا که «هلیم» به تناقض گویی پرداخت و روز بعد نیز نتوانست محل دفن جسد را نشان دهد!

 

این گونه بود که کارآگاهان به ردیابی دختر مذکور پرداختند و با هماهنگی های قضایی او را در یک خانه روستایی در اطراف شهرستان نیمروز در حالی پیدا کردند که چند نفر از او مراقبت می کردند تا از آن جا فرار نکند. این دختر وقتی از آن مکان رهایی یافت و خود را در «امنیت» دید به کارآگاهان گفت: من و رسول در زمین های کشاورزی عاشق هم شدیم ولی خانواده ام مخالف ازدواج ما بودند.

 

روز حادثه هم پدر و برادرم به همراه چند نفر دیگر ما را از خانه ای ربودند که به طور مخفیانه در آن جا زندگی می کردیم! بنابراین گزارش، در بررسی های بیشتر پلیس مشخص شد که پدر دختر با همین نقشه ای که برای پلیس بازگو کرد ،قصد داشت دخترش را نیز به قتل برساند که با حضور به موقع کارآگاهان در زابل، این جنایت وحشتناک نافرجام ماند و بدین ترتیب با راهنمایی ها و دستورات قاضی زرقانی و همچنین فرماندهان پلیس آگاهی خراسان رضوی، دختر 18 ساله از مرگ حتمی نجات یافت.

 

تحقیقات بیشتر درباره زوایای پنهان این جنایت و دستگیری دیگر عوامل مرتبط با این پرونده زیرنظر سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی) همچنان ادامه دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------