آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد

سخنگوی فراجا جزئیات تکان‌دهنده عملیات‌ این نهاد را در ارتباط با شبکه‌های فساد و فحشا، قاچاق زنان به خارج به بهانه مسابقه رقص…

اصرار مرد مجروح به قصاص چشم همسایه



مردی که در یک درگیری همسایه‌اش را از ناحیه چشم مجروح کرده و باعث کوری او شده بود، با درخواست شاکی به قصاص چشم محکوم شد. 

 به گزارش شرق، این حکم در‌پی نظریه پزشکی قانونی که قصاص چشم متهم را ممکن تشخیص داد، صادر شده است. خرداد سال ۹۷ به‌‌دنبال وقوع درگیری میان دو همسایه در منطقه فشم، شهروندان از پلیس کمک خواستند و خواستار مداخله شدند.

 

در آن درگیری مرد ۴۰‌ساله‌ای به نام نوید که از ناحیه چشم به‌شدت آسیب دیده بود، به بیمارستان منتقل شد؛ اما تلاش پزشکان برای بهبود وضعیت او نتیجه نداد و چشم راست او تخلیه شد. نوید پس از ترخیص از بیمارستان از همسایه‌اش به نام شهرام شکایت کرد. به‌ این‌ ترتیب شهرام ۴۵‌ساله ردیابی و بازداشت شد و به درگیری اعتراف ولی ادعا کرد قصد کورکردن همسایه‌اش را نداشته است.

 

برای شهرام کیفرخواست صادر و پرونده‌اش به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و مرد شاکی از دادگاه درخواست قصاص چشم کرد. او گفت زندگی‌اش دگرگون شده و به هیچ‌چیز به‌جز قصاص فکر نمی‌کند و فقط خواستار قصاص است. به‌ همین‌ دلیل هیئت قضات تصمیم گرفتند پرونده را برای بررسی بیشتر در‌خصوص قصاص چشم به پزشکی قانونی بفرستند. در این میان پزشکی قانونی پس از معاینات چشم نوید اعلام کرد با توجه به اینکه چشم او به‌طورکامل تخلیه و نابینا شده است، امکان قصاص چشم وجود دارد. با این اظهار‌نظر، شهرام در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

 

در آن جلسه نوید درخواست قصاص چشم را مطرح کرد‌. شاکی گفت: من و شهرام سال‌ها همسایه بودیم ولی همیشه با هم اختلاف داشتیم. آن‌ روز درگیری میان ما بالا گرفت و با چاقو به چشمم ضربه زد. من برای او قصاص چشم می‌خواهم و حاضر به گذشت نیستم. او سال‌ها من را آزار داد و بعد هم چشمم را از من گرفت. بعد از اینکه چشمم را از دست دادم، رفتن میان مردم برایم سخت شد. من نمی‌توانم با کسی صحبت کنم و از اینکه چشم ندارم خجالت می‌کشم. نمی‌توانم کار کنم و همه زندگی من تحت تأثیر این ماجرا قرار گرفته است. به‌ همین‌ دلیل هم بر قصاص اصرار دارم. او باید بداند چه بلایی سر من آورده است و باید دردی را که من می‌کشم، تحمل کند. سپس نوبت به متهم رسید.

 

وقتی متهم در جایگاه ایستاد، گفت: من آن روز خانه بودم که نوید مقابل در خانه‌ام آمد و زنگ زد. او مقابل در شروع به داد و‌ فریاد کرد. او می‌گفت از دست مزاحمت‌های من خسته شده و باید هرطور شده خانه‌ام را بفروشم و از آن محله بروم. می‌خواستم در خانه را ببندم که در را هل داد و من و او با هم از پله‌ها به داخل زیرزمین خانه افتادیم.

 

او در زیرزمین خانه رویم چاقو کشید و به سمتم حمله کرد. من هم چاقو را از او گرفتم و یک ضربه به او زدم، اما قصد کورکردن او را نداشتم. باور کنید اصلا متوجه ماجرا نبودم و همه‌چیز به‌سرعت اتفاق افتاد. چاقو متعلق به من نبود و من به قصد ضربه‌زدن به نوید چاقو همراه خودم نبرده بودم. این نوید بود که چاقو داشت و ممکن بود هر لحظه من را بکشد و من چاره‌ای جز ضربه‌زدن به او نداشتم. با پایان دفاعیات این متهم، قضات وارد شور شدند و با توجه به مدارک‌ موجود در پرونده و نظریه پزشکی قانونی، حکم به قصاص چشم شهرام صادر کردند‌.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------