تصمیم هولناک پزشک زنان پس از سقط‌جنین مرگبار



مدتی پس از مرگ زن ‌باردار هنگام عمل غیرمجاز سقط جنین، خانم دکتر که در برابر اتهام قتل شبه‌عمد قرار گرفته بود در اقدامی دردناک به زندگی خود پایان داد.

 به گزارش همشهری؛  مدتی قبل به بازپرس جنایی تهران خبر رسید که خانم دکتری با خوردن تعدادی قرص به زندگی خود پایان داده است. جسد این زن جوان در مطبش در غرب تهران پیدا شده بود و وقتی مأموران کلانتری در محل حاضر شدند، با انجام بررسی‌ها پی بردند که وی خودخواسته، به زندگی‌اش پایان داده است.

 

بررسی‌ها حکایت از این داشت که این زن پزشک زنان و زایمان بوده است اما هنوز علت خودکشی او معلوم نبود تا اینکه در ادامه تحقیقات، سرنخ مهمی درباره انگیزه وی به‌دست آمد.

 

جراحی مرگبار

ماموران متوجه شدند که زمستان سال گذشته، زن جوانی در مطب این پزشک جانش را از دست داده بود. در آن زمان وقتی کارآگاهان پلیس آگاهی تهران، به دستور قاضی حبیب‌الله صادقی، بازپرس جنایی پایتخت خود را به این مطب رساندند. متوفی زنی جوان بود که پیکر بی‌جانش در یکی از اتاق‌های مطب به چشم می‌خورد. بررسی‌ها حکایت از این داشت که او به همراه شوهرش به مطب پزشک زنان و زایمان مراجعه کرده بود تا جنین 14هفته‌ای خود را سقط کند اما هنگام عمل جانش را از دست داده بود.

 

شوهر این زن در تحقیقات به کارآگاهان گفت: همسرم در هفته چهاردهم بارداری بود که در سونوگرافی به ما گفتند بچه دچار مشکل ژنتیک است. یک روز قبل یعنی 29بهمن‌ماه از منزلمان در کرج به مطب خانم دکتر مراجعه کردیم که پس از معاینه قرار شد روز بعد یعنی سی‌ام بهمن به مطب برویم تا عمل سقط جنین را انجام بدهد.

 

وی ادامه داد: من و همسرم روز حادثه به مطب خانم دکتر رفتیم و همسرم به همراه پزشک و منشی به اتاق عمل رفتند اما لحظاتی بعد به من خبر دادند که حال همسرم بد شده و لحظاتی بعد هم گفتند که او و جنینش جانشان را از دست داده‌اند. با این اطلاعات بازپرس جنایی تهران دستور انتقال جسد زن جوان را به پزشکی قانونی صادر کرد تا علت اصلی مرگ وی مشخص شود. از سوی دیگر بازپرس پرونده برای پزشک زنان و منشی مطب پزشک نیز قرار قانونی صادر کرد، چرا که در بازرسی از مطب وی، وسایل و لوازمی کشف شد که نشان می‌داد او دست به سقط جنین غیرقانونی در مطبش می‌زده است.

 

پرونده مرگ زن باردار در دادسرا تحت رسیدگی بود و پزشکی قانونی علت مرگ وی را شوک ناشی از سقط جنین اعلام کرد. در این شرایط بود که بازپرس جنایی دستور احضار خانم پزشک که مجوز قانونی برای انجام سقط جنین در مطب را نداشت، صادر کرد. اما تنها چند روز بعد از صدور این دستور بود که خانم پزشک با خوردن قرص در مطبش به زندگی خود پایان داد.

 

با خودکشی این پزشک، احتمال می‌رود که وی پس از عمل سقط جنین مرگبار روی بیمارش به‌شدت متاثر و دچار عذاب وجدان شده بود. همچنین وی به‌خاطر اتهامی که در برابر آن قرار گرفته و می‌بایست در دادسرای جنایی تهران حاضر می‌شد، دچار استرس زیادی شده بود و همه اینها می‌توانست انگیزه‌ او برای پایان دادن به زندگی‌اش باشد. با مرگ خانم دکتر تحقیقات در این پرونده همچنان ادامه دارد چرا که خانواده زن جوانی که در مطب او فوت شده پیگیر ماجرا هستند و از مقصران مرگ دخترشان شکایت دارند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------