«تیغ وحشت» زیر گلوی بانوان مسافر!



راننده جوانی که با گذاشتن چاقو زیر گلوی مسافران زن و تهدید به مرگ آنان، طلاهایشان را می ربود، با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد دستگیر شد و به چندین فقره زورگیری اعتراف کرد.

 به گزارش خراسان، چندی قبل، زن جوانی با مراجعه به پلیس، از یک ماجرای هولناک در زیر پوست شهر پرده برداشت.

 

 این زن که هنوز دستانش از شدت ترس می لرزید، وحشت زده و هراسان به پلیس گفت: به همراه دختر کوچکم در بولوار الهیه مشهد منتظر تاکسی بودم که یک دستگاه خودروی سواری شخصی مقابلم ترمز زد، من هم بدون هیچ گونه نگرانی، مسیر منزلم را اعلام کردم و در صندلی عقب نشستم ولی هنوز مسافت زیادی را طی نکرده بودیم که متوجه رفتار و حرکات مشکوک راننده شدم. هوا رو به تاریکی می رفت که ترس همه وجودم را فرا گرفت به همین دلیل از راننده خواستم توقف کند ولی دیگر دیر شده بود و به مکانی خلوت رسیده بودیم.

 

در این لحظه ناگهان راننده جوان، خودرو را به حاشیه خیابان کشید و تیغه چاقو را زیر گلویم گذاشت. از شدت ترس، زبانم بند آمده بود. او از من خواست طلاهایم را به او بدهم، تازه فهمیدم راننده خطرناک خودرو، از همان ابتدا با دیدن النگوهایم وسوسه شده است و قصد زورگیری دارد! به ناچار و برای حفظ جان خودم با دستانی لرزان همه طلاها و گوشی تلفنم را در حالی به او دادم که  دختر کوچکم نیزوحشت زده گریه می کرد. این زن جوان ادامه داد: راننده بی رحم، پس از سرقت طلاها و اموالم من و دخترم را از خودرو پایین انداخت و متواری شد.

 

  با توجه به اهمیت این ماجرا و با صدور دستوری ویژه از سوی قاضی شعبه 606 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، رسیدگی به این پرونده به گروه ورزیده ای از کارآگاهان پلیس آگاهی سپرده شد و بدین ترتیب تحقیقات گسترده برای شناسایی و دستگیری راننده زورگیر ادامه یافت. کارآگاهان در اولین مرحله از اقدامات پلیسی، تصویر فرضی چهره راننده را با مشخصات ارائه شده از سوی زن جوان ترسیم کردند و سپس به ردیابی های اطلاعاتی پرداختند. مدتی بعد فعالیت های پلیسی نتیجه داد و راننده مذکور در یک عملیات غافلگیرانه به دام افتاد.

 

بررسی های کارآگاهان نشان داد که متهم این پرونده، زورگیری های مشابه دیگری را نیز در نقاط مختلف شهر انجام داده است. به همین دلیل مقام قضایی دستور انتقال متهم به زندان را صادر کرد تا این پرونده دیگر مراحل قانونی و تحقیقی خود را طی کند. در همین خصوص با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، آخرین اقدامات قضایی را از معاون دادستان مرکز خراسان رضوی در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم جویا شدیم. قاضی «سید هادی شریعت یار» ارتکاب جرایم خشن و به ویژه زورگیری در مشهد را از جمله مواردی ذکر کرد که  دستگاه قضایی بدون اغماض و با قاطعیت با آن برخورد می کند. این مقام ارشد قضایی تصریح کرد: به پرونده های زورگیری به طور ویژه و خارج از نوبت رسیدگی   و احکام قاطعی نیز در دادگاه ها صادر می شود.

 

قاضی «شریعت یار» با تاکید بر دستورات خاص دادستان مرکز خراسان رضوی برای پیگیری بدون وقفه پرونده های جرایم خشن در مشهد افزود: هیچ پرونده ای در این باره به بایگانی سپرده نمی شود و این گونه پرونده ها تا هنگام دستگیری متهم یا متهمان، در دستور کار پلیس قرار دارد. وی همچنین با اشاره به دستگیری راننده جوانی که با تهدید زنان مسافر از آنان زورگیری می کرد  ، گفت: متهم این پرونده هم با صدور دستوری قاطع از سوی قاضی پرونده، روانه زندان شده است تا تحقیقات تکمیلی درباره جرایم وی صورت گیرد.

 

 در همین حال دادیار حفظ حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز خراسان نیز  به شهروندان و به ویژه زنان توصیه کرد تا  حد امکان هنگام سفرهای درون و برون شهری از حمل اشیای گران قیمت و غیرضروری خودداری کنند. قاضی «امید ابراهیم زاده» خاطرنشان کرد: شهروندان از خودروهای تحت نظارت سازمان تاکسیرانی که دارای علایم و رنگ های مخصوص هستند در سفرهای درون شهری استفاده کنند و از سوار شدن به خودروهای شخصی بپرهیزند.

 

این مقام قضایی همچنین با اشاره به شگردهای مختلف مجرمان و تبهکاران برای ارتکاب جرم تصریح کرد: گاهی افراد خلافکار برای جلب اعتماد مسافران، از یک زن در داخل خودرو استفاده می کنند تا طعمه های خود را به راحتی به دام بیندازند بنابراین شهروندان نباید فریب حضور یک زن درون خودروی شخصی را بخورند و به آن اطمینان کنند. قاضی ابراهیم زاده اضافه کرد: در صورتی که به هر دلیلی ناچار به استفاده از خودروهای شخصی شدید، طلا و جواهرات قیمتی خود را در معرض دید دیگران نگذارید و حتما قبل از سوارشدن به خودرو، مشخصات ظاهری راننده و در صورت امکان پلاک خودرو را به خاطر بسپارید! و به هیچ وجه در برابر زورگیران مقاومت نکنید.

 

وی ادامه داد: در صورت وقوع هرگونه حادثه ای، فقط در اولین فرصت با پلیس تماس بگیرید.

 

سجادپور

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------