آخرین اخبار حوادث

حوادث روز,اخبار حوادث,خبرهای حوادث

بازداشت سازنده صفحه جعلی از یک خواننده معروف در اینستاگرام

فردی که با جعل هویت یک خواننده سرشناس اقدام به راه‌اندازی یک صفحه اینستاگرامی کرده دستگیر شد. به گزارش خبرآنلاین، رئیس پلیس…

پله‌برقی مترو 18 نفر را راهی بیمارستان کرد



  اخبارحوادث ,خبرهای  حوادث,حوادث روز

نقص فنی پله‌برقی ایستگاه متروی فرهنگسرای تهران باعث مصدومیت 20 نفر و انتقال 18 نفر به بیمارستان شد. حرکت وارونه پله‌ها علت این حادثه اعلام شده است.

به گزارش جام‌جم، ساعت 22 یکشنبه مردی با اورژانس تهران تماس گرفت و از حادثه‌ای در ایستگاه متروی فرهنگسرا در خیابان جشنواره تهران خبرداد. چند گروه از امدادگران اورژانس تهران در محل حاضر شده و مشاهده کردند، یکی از پله‌های برقی ایستگاه مترو به علت نقص فنی از حالت اصلی خارج شده و مسافران با پرت شدن از روی پله صدمه دیده‌اند. امدادگران در همان ابتدای حضورشان، دو مصدوم مرد را سرپایی درمان کردند و 18 زن و مرد نیز به بیمارستان‌های امام خمینی(ره)، امام حسین(ه)، شهدای تجریش و طالقانی منتقل شدند.

بررسی‌های اولیه نشان می‌داد یکی از پله‌های برقی ایستگاه متروی فرهنگسرا هنگام حرکت دچار نقص فنی شده و حرکت معکوس پیدا کرده است.

حسن عباسی، مدیر روابط‌عمومی مرکز اورژانس تهران در این باره به جام‌جم گفت: مسافران حادثه دیده، 30 تا 35 ساله بودند و از ناحیه دست و پا و کمر دچار آسیب و شکستگی شده‌اند.

احسان مقدم، مدیر روابط‌عمومی شرکت بهره‌برداری متروی تهران نیز در این باره به ایرنا گفت: شب حادثه زنجیر پله‌برقی در ایستگاه فرهنگسرا دچار نقص شد. به خاطر این حادثه از مردم معذرت می‌خواهیم. مسئولیت نگهداری پله‌های برقی در ایستگاه‌های مترو با پیمانکاران نصب است و شرکت بهره‌برداری متروی تهران برای تامین حقوق شهروندان، با آنها برخورد خواهد کرد.

حادثه چگونه رخ داد؟
زهرا دختر دانشجویی که شاهد این ماجرا بود، به جام‌جم گفت: شب در حال بازگشت به خانه بودم. به دلیل شلوغی جمعیت نتوانستم برای خارج شدن از مترو از پله‌برقی استفاده کنم و منتظر ماندم تا کمی خلوت شود. چند لحظه بعد دیدم پله‌برقی مقابلم، حالت وارونه پیدا کرد. زنان و مردانی که روی آن بودند، نمی‌توانستند خود را کنترل کنند و فریاد می‌زدند. آنها نتوانستند تعادلشان را حفظ کنند و به دلیل تکان‌های وحشتناک پله‌برقی به این طرف و آن طرف پرت شده و صدمه دیدند.

حسن اسکندری یکی از افراد مصدوم در این حادثه به جام‌جم گفت: شب حادثه در حال رفتن به خانه یکی از اقوام بودم. در ایستگاه فرهنگسرای تهران در خیابان جشنواره پیاده شدم. هنگام استفاده از پله‌برقی ناگهان دچار نقص فنی شد.

وی افزود: پله‌ها به صورت وارونه شروع به حرکت کرد. مسافران ترسیده و وحشت کرده بودند. مسافران پله‌های بالایی تعادل خود را از دست داده و روی مسافران پله‌های پایین‌تر افتادند. من هم مچ پایم آسیب دید و به سختی و بعد از متوقف شدن پله‌برقی توانستم از آنجا خارج شوم. اما خیلی از افراد حاضر در آنجا بشدت مصدوم شدند.

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------