آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

پوتین رسماً 15 درصد از خاک اوکراین را به روسیه ملحق کرد



پوتین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
پوتین کار الحاق بخشی از سرزمین‌های اشغالی اوکراین را به خاک روسیه رسمی کرد.

به گزارش شفقنا به نقل از رویترز، درحالیکه تنها چند روز از برگزاری همه‌‌پرسی الحاق بخش‌هایی از خاک اوکراین در شرق و جنوب شرق این کشور به روسیه می‌گذرد، ولادیمیر پوتین رسماً الحاق این مناطق به خاک روسیه را تائید کرد. این بدان معنا است که روسیه در اقدامی که با مخالفت اوکراین و جامعه جهانی روبرو بوده، بیش از 15 درصد از خاک اوکراین را به خاک خود منضم کرده است.

 

در واکنش به این اقدام، دفتر حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که الحاق اخیر چهار منطقه اوکراین به روسیه، نقض حقوق بشر را تشدید خواهد کرد، چرا که این کار رنج و ویرانی وصف ناپذیری که بر اوکراینی ها وارد شده است را صدچندان می‌کند.

 

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد با تشریح رنج و ویرانی وصف ناپذیر که بر اوکراینی ها تحمیل شده است گفت: الحاق ادعایی روسیه به خاک اوکراین تنها نقض حقوق بشر را تشدید می کند.

 

کریستین سالازار ولکمن مسئول این دفتر با ارائه گزارشی درباره اوکراین به شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو گفت که کارشناسان سازمان ملل «تعدادی از موارد نقض حقوق زندگی، آزادی و امنیت» را مستند کرده اند.

 

رئیس عملیات میدانی دفتر حقوق بشر سازمان ملل گفت: حمله مسلحانه گسترده فدراسیون روسیه به وضعیت وخیم حقوق بشر در سراسر اوکراین منجر شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------