آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

حاکم امارات و رئیس اسرائیل دیدار کردند



حاکم امارات و رئیس اسرائیل ،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
رئیس اسرائیل که صبح امروز (دوشنبه) وارد ابوظبی شد با رئیس امارات دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، اسحاق هرتزوگ رئیس اسرائیل پس از دیدار و گفت‌وگو با محمد بن زاید رئیس امارات در ابوظبی در توییتی نوشت: از دیدار با دوستم محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات خوشحالم.

 

وی افزود: توافق‌های عادی سازی فوق‌العاده، هدیه بزرگی برای منطقه ما است.

 

هرتزوگ ادامه داد: ما به همکاری با یکدیگر برای تقویت و تعمیق مشارکت میان دو طرف ادامه خواهیم داد و امیدواریم که کشورهای دیگر نیز به دایره "صلح" ملحق شوند.

 

درحالی که ملت‌های عرب حوزه خلیج فارس علیه عادی سازی روابط حکام خود با اسرائیل موضع‌گیری کرده و شعار سر می‌دهند، حکام سازشکار امارات امروز به استقبال هرتزوگ میهمان جنایتکار خود رفتند. هرتزوگ دیروز نیز میهمان حکومت آل خلیفه در بحرین بود.

 

رئیس اسرائیل روز یکشنبه در میان اعتراضات ملت بحرین وارد منامه پایتخت این کشور شد و با حمد بن عیسی آل خلیفه دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

رئیس اسرائیل در حالی در بدو ورود به شهر منامه پایتخت بحرین خود را پیام‌آور "صلح" دانست که این رژیم همواره در بیش از شش دهه گذشته عامل جنگ، بی ثباتی و تنش آفرینی بین کشورهای منطقه بوده است.

 

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» نیز در این باره نوشت: هرتزوگ در حالی به بحرین و امارات سفر کرد که مردم این دو کشور با برگزاری راهپیمایی های اعتراضی، مخالفت با او را اعلام کرده اند و احساسات ضداسرائیلی در میان بحرینی ها و اماراتی ها روبه گسترش است.

 

هرتزوگ در حالی در این دیدار ابراز امیدواری کرد که با امضای توافق سازش موسوم به "ابراهیم"، کشورهای عرب بیشتری به حلقه دوستان اسرائیل بپیوندند که امضاکنندگان این پیمان از حاکمان مستبد منطقه و در میان مردم خود منفور هستند و با امضای این توافق، بقای حکومت خود را به خطر انداخته اند.

 

توافقنامه سازش "ابراهیم" در سال ۲۰۱۲ و با میانجیگیری آمریکا بین اسرائیل و برخی از حکام کشورهای عربی از جمله بحرین، امارات و مغرب امضا شد.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------