عادل الجبیر: روابط عربستان سعودی و اسرئیل به سوی سازش پیش می‌رود اما نیازمند زمان بیشتری است



اخبار,اخبار امروز,خبرهای جدید
وزیر مشاور در امور خارجه عربستان با اذعان به نزدیکی علنی شدن روابط بین ریاض و تل‌آویو اعلام کرد، روابط سعودی و اسرائیلی به سوی عادی سازی پیش می‌رود.

به گزارش تسنیم، شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از رسانه‌های عبری خبر داد، تنها مسئله زمان است.

 

مسئولین عالی‌رتبه سعودی به پایگاه اطلاع رسانی اسرائیلی‌ای 24 نیوز گفتند: سازش با اسرائیل تنها مسئله زمان است و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان آن را منوط به تقویت پیمان آمریکایی ـ سعودی و تعهد واشنگتن به ادامه فروش سلاح به عربستان و محسوب شدن ریاض همسان کشورهای پیمان ناتو کرده است تا سعودی‌ها بتوانند از ذخایر گسترده اورانیوم خود برای برنامه هسته‌ای غیر نظامی و تحت نظارت استفاده کنند.

 

عادل الجبیر هم در دیداری که هفته‌های اخیر با اعضای هیئت آمریکایی داشت تاکید کرد: روابط عربستان سعودی و اسرئیل به سوی سازش پیش می‌رود اما این امر نیازمند زمان بیشتری است و ما نباید گاری را جلوتر ازاسب قرار دهیم.

 

چند روز قبل نیز روزنامه یسرائیل هیوم خبر داده بود، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر مامور تشکیل کابینه تاکید کرد، هدف اصلی او در دوره پیش رو امضای توافقنامه صلح با عربستان خواهد بود.

 

ای 24 نیوز همچنین به نقل از سندی رسمی افزود، الجبیر اعلام کرده است: اسرائیل و کشورهای دیگر شورای همکاری کار عادی سازی تدریجی را از چند سال پیش آغاز کرده‌اند و باید اجازه دهند تا این روند به پختگی لازم برسد.

 

به نوشته این پایگاه اطلاع رسانی اسرائیلی، سفر اخیر هیئت آمریکایی به ریاض را اندیشکده واشنگتن ترتیب داده و در جریان آن از محمد بن سلمان پرسش‌‌هایی در رابطه با خواسته‌های ریاض برای پیوستن به توافق ابراهیم و عادی سازی روابط با اسرائیل پرسیده شد، که در آن زمان بن سلمان 3 خواسته اصلی خود را اعلام کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------