آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

ارمنستان: گفت‌‌وگو با جمهوری آذربایجان در رابطه با ساخت کریدورخط قرمز ماست



آذربایجان و ارمنستان،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
ارمنستان هرگونه گفت‌وگو با جمهوری آذربایجان جهت ساخت کریدور فراسرزمینی را رد کرد.

به گزارش فارس، مقام ارشد دولت ارمنستان روز سه شنبه گفت که ایروان تحت هیچ شرایطی ساخت کریدورهای فراسرزمینی از سوی کشورهای دیگر را نخواهد پذیرفت و در این زمینه مذاکره‌ای در کار نیست.

 

به گزارش «رادیو ارمنستان»، معاون نخست‌وزیر ارمنستان «مهر گریگوریان »معاون نخست وزیر ارمنستان در نشست خبری گفت، تمام زیرساخت‌های جاده‌ای تحت صلاحیت قضایی جمهوری ارمنستان خواهد بود.

 

وی درباره اظهارات «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور آذربایجان درباره «کریدور زنگزور» گفت: «گفت‌وگو با هر کشوری درباره ساخت هرگونه کریدور ویژه منتفی است. ما بارها اعلام کرده‌ایم که این خط قرمز است. چنین موضوعی مورد گفت‌وگو قرار نخواهد گرفت.»

 

ساخت کریدور زنگزور از سوی باکو مطرح شده  ودر صورت اجرا باعث قطع دائم مرزهای ایران و ارمنستان می‌شود و به باکو دسترسی بلامانع به جمهوری خودمختار نخجوان خواهد داد

 

گریگوریان در ادامه  گفت: «ما همیشه آماده بوده وهستیم تا گفت‌وگوها را در این چارچوب ادامه دهیم تا به رفع انسداد ارتباطات منطقه‌ای برسیم واین موضوع برای ارمنستان مهم است.»

 

ارمنستان بارها تاکید کرده که تلاش رئیس جمهور جمهوری آذربایجان برای افتتاح مسیرهای حمل و نقل منطقه‌ای هیچ ارتباطی با مذاکرات انجام شده و بیانیه‌های امضا شده در این زمینه تا به امروز ندارد و برای ارمنستان غیرقابل قبول است.

 

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان چندی قبل گفت: «جمهوری آذربایجان ظاهراً ادعاهای ارضی درباره قلمرو ارمنستان مطرح می‌کند. کریدور زنگزور ‌ یعنی چی؟ زنگزور شرقی یعنی چی؟ چه کسی این اصطلاحات را ابداع کرده است و معنی آن چیست؟»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------