بلینکن: آمریکا عمیقا به همکاری با کشورهای حوزه خلیج فارس متعهد است



بلینکن،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، روز چهارشنبه به دیپلمات‌های حوزه خلیج فارس در عربستان سعودی، در زمان تغییر سریع اتحادهای منطقه‌ای، گفت که آمریکا عمیقا به شرکای عرب خود در خلیج فارس متعهد است.

به گزارش ایرنا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه در نشست شورای همکاری خلیج فارس در ریاض گفت: "آمریکا در این منطقه حضور دارد تا اعلام کند که ما عمیقاً در همکاری با همه شما سرمایه گذاری کرده ایم."

 

همزمان، متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور روز چهارشنبه در ریاض با فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی دیدار کرد و دو طرف درباره موضوعاتی از جمله تلاش‌ها برای "ایجاد صلح پایدار در یمن" گفتگو کردند.

 

میلر افزود که دو کشور همچنین متعهد شد که برای پایان دادن به درگیری ها در سودان به همکاری های خود ادامه دهند.

 

محمد بن سلمان در کاخ السلام جده با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا دیدار کرد.  در این دیدار روابط دوجانبه، ابعاد همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف و راه‌های تقویت آن مورد بررسی قرار گرفت.

 

دو طرف همچنین تحولات منطقه و اوضاع بین المللی و تلاش‌های انجام شده در این زمینه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

 

در این دیدار ریما بنت بندر بن سلطان سفیر عربستان در آمریکا، فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان و مساعد بن محمد مشاور امنیت ملی عربستان حضور داشتند.

 

از طرف آمریکایی نیز درک شولت مشاور بلینکن، مایکل رتنی سفیر آمریکا در عربستان، باربارا لیف دستیار وزیر امور خارجه و تام سالیوان معاون رئیس دفتر بلینکن حضور داشتند.

 

پیش تر وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که بلینکن بین ۶ تا ۸ ژوئن (۱۶ تا ۱۸ خرداد) با هدف دیدار با مقامات عربستان سعودی برای گفت وگو در مورد طیف وسیعی از موضوعات دوجانبه از جمله همکاری‌های اقتصادی، امنیتی و همکاری راهبردی در زمینه مسائل منطقه‌ای و جهانی به ریاض سفر خواهد کرد.

 

 برخی رسانه‌ها پیش تر گزارش کرده بودند که احتمالا بلینکن در سفر به ریاض تلاش خواهد کرد تا گام‌هایی در جهت عادی‌سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی بردارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------