مظنون به قتل سیاستمدار آلمانی به جرم خود اعتراف کرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

دادستان کل آلمان اعلام کرد، مظنون پرونده قتل والتر لوبکه، به قتل این سیاستمدار آلمانی اعتراف کرده است.

به گزارش ایسنا، دادستان کل آلمان به کمیسیون داخلی مجلس نمایندگان آلمان (بوندس‌تاگ) اطلاع داد که فرد مظنون به قتل والتر لوبکه، فرماندار شهر کاسل از حزب دموکرات مسیحی آلمان، به ارتکاب این جرم اعتراف کرده است.

 

از چندین روز پیش ظن آن می‌رفت که «اشتفان ای.» دارای چندین مورد سوءپیشینه با انگیزه‌های راست‌گرایانه افراطی، همان کسی باشد که لوبکه را به قتل رسانده است.

 

کمیسیون امور داخلی بوندس‌تاگ در ارتباط با همین پرونده یک جلسه ویژه غیرعلنی برگزار کرد. ارتباط احتمالی مظنون ارتکاب این قتل با شبکه‌های راست افراطی موضوع اصلی این جلسه بود. به گفته شرکت‌کنندگان در این جلسه، پتر فرانک، دادستان کل فدرال آلمان در جلسه کمیسیون از اعتراف «اشتفان ای.» به قتل والتر لوبکه خبر داده است.

 

هورست زهوفر، وزیر کشور آلمان نیز این خبر را تأیید کرده است. به گفته زهوفر، این متهم ۴۵ ساله به قتل سیاستمدار آلمانی اعتراف کرده و گفته است که به تنهایی دست به این اقدام زده و هنوز هم درباره انگیزه قتل اطلاعاتی منتشر نشده است. وزیر کشور آلمان در عین حال افزود که هنوز روند روشنگری درباره این «قتل سیاسی» به پایان نرسیده است.

 

در کنار وزیر کشور و دادستان کل فدرال، توماس هالدن‌وانگ، رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان و هولگر مونش، رئیس اداره امور جنایی آلمان نیز در جمع اعضای کمیسیون امور داخلی شرکت داشته و به پرسش‌های نمایندگان پاسخ داده‌اند.

 

به گفته حاضران در این جلسه، رئیس اداره امور جنایی آلمان گفته است که معتقد به تشدید تدابیر امنیتی نیست. رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان نیز گفته است که نهادهای ذی‌ربط از سال ۲۰۰۹ میلادی بدین‌سو دیگر «اشتفان ای.» را به‌دقت و با پیگیری زیر نظر نداشته‌اند. به گفته هالدن‌وانگ، نهادهای مسئول باید اقدامات خود را در راستای مبارزه با راست‌گرایی افراطی تشدید کنند.

 

آرمین شوستر، رئیس کمیسیون امور داخلی بوندس‌تاگ، پیش‌تر هدف از برگزاری جلسه مرتبط با این پرونده را پایان دادن به تمامی گمانه‌زنی‌ها درباره نحوه ارتباط متهم با جریان راست افراطی عنوان کرده و گفته بود: همه کسانی که می‌توانند اطلاعات دقیق بدهند آنجا هستند.

 

لوبکه دوم ژوئن در منزل مسکونی خود در شهر ولف‌هاگن در نزدیکی کاسل از فاصله نزدیک مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به‌شدت مجروح شد. او سپس در بیمارستان بر اثر جراحات ناشی از اصابت گلوله به جمجمه‌اش جان خود را از دست داد.

 

به گزارش دویچه‌وله، والتر لوبکه در شمار سیاستمدارانی بود که در سال ۲۰۱۵ میلادی از سیاست مهاجرپذیری آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، حمایت و پشتیبانی کرده بود. این سیاستمدار در آن زمان حتی اعلام کرده بود که پشتیبانی از پناهجویان و آوارگان برای او یک اصل است و گفته بود، هر کس که نمی‌تواند با احترام به این اصل زندگی کند، می‌تواند از شهر کاسل برود. از آن هنگام تا زمان مرگ لوبکه، بارها نامه‌هایی تهدیدآمیز به آدرس دفتر لوبکه در کاسل ارسال شده بود.

 

آمارهای اخیر نهادهای امنیتی آلمان حاکی از «افزایش آشکار» اقدامات خشونت‌آمیز با انگیزه‌های راست‌گرایانه افراطی در سال ۲۰۱۸ است. وزیر کشور آلمان اخیراً گفته بود که راست‌گرایی افراطی در این کشور به یک «خطر واقعی» تبدیل شده است. هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان نیز به تازگی شهروندان این کشور را به مبارزه با تروریسم راست‌گرایانه افراطی فراخوانده بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------