آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمادگی اسرائیل برای عملیات رفح؛ برپایی چادرهای اسکان در خان‌یونس

تصاویر ماهواره‌ای شرکت «مکسار تکنولوژیز» نشان می‌دهد اردوگاه‌هایی با چادرهای سفید به‌ تازگی در منطقه «خان یونس»، در پنج ‌کیلومتری رفح، برپا…

پامپئو، نماینده آمریکا در اتحادیه اروپا را از حضور در کنگره منع کرد



اخبار,اخبار ورزشی,پامپئو
نماینده آمریکا در اتحادیه اروپا اعلام کرد وزارت خارجه این کشور او را از شرکت در جلسه کنگره در چارچوب تحقیقات پرونده «اوکراین‌گیت» منع کرده است.

به گزارش فارس، در حالی که قرار بود امروز (سه‌شنبه) «گوردون ساندلند» نماینده آمریکا در اتحادیه اروپا در چارچوب تحقیقات روند استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در کنگره حضور یابد، ساندلند امروز اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا او را از همکاری با این تحقیقات و حضور در جلسات کنگره منع کرده است.

 

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «ان‌بی‌سی»، «رابرت لوسکین» وکیل ساندلند امروز در بیانیه‌ای گفت: «اول وقت امروز، وزارت خارجه ایالات متحده به سفیر گوردون ساندلند دستور داد که در نشست امروز برای ادای شهادت در برابر کمیته مشترک مجلس نمایندگان حضور نیابد. سفیر پیشتر موافقت کرده بود که به صورت داوطلبانه و بدون نیاز به احضاریه، [در جلسه] حضور یافته و برای تسریع روند به سؤالات آن کمیته پاسخ دهد.»

 

وی افزود: «اما سفیر ساندلند به عنوان یک سفیر مستقر در اتحادیه اروپا و کارمند وزارت خارجه، ملزم به پیروی از دستورات وزارتخانه است.»

 

وکیل ساندلند از اینکه او نمی‌تواند در نشست کنگره شرکت کند ابراز تأسف کرده و گفته است که موکلش از بروکسل به واشنگتن آمده و قصد داشته با حضور در جلسه کمیته مشترک به سؤالات نمایندگان کنگره پاسخ دهد، اما دیگر امکان این کار را ندارد.

 

نمایندگان کنگره پس از آن از ساندلند خواستند در کمیته مشترک حضور یابد که مکاتبات او با «بیل تیلور» کاردار و نماینده آمریکا در اوکراین منتشر شد. از این مکاتبات چنین برمی‌آید که دولت آمریکا «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین را برای به جریان انداختن تحقیقات قضایی علیه «هانتر بایدن» پسر نامزد پیشتار دموکرات‌ها، تحت فشار قرار داده است.

 

هلدینگ «بریسما» که فرزند «جو بایدن» از اعضای هیأت مدیره آن است پیش از این به تلاش برای اعمال نفوذ سیاسی از طریق روابط با مقام‌های دولت سابق آمریکا متهم شده بود. این پرونده مختومه شده، اما متن مکالمات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و زلنسکی نشان می‌دهد که واشنگتن امیدوار است با تغییر دادستان کل اوکراین، این پرونده بار دیگر به جریان بیافتد، بلکه اعتبار بایدن خدشه‌دار شده و شانس وی برای پیروزی بر ترامپ در انتخابات سال ۲۰۲۰ کاهش یابد.

 

این پرونده به «اوکراین‌گیت» معروف شده و علاوه بر ترامپ، شماری از مقام‌های ارشد دولت او از جمله «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا را هم درگیر کرده است. پیش از این گزارش شده بود که با جدی شدن احتمال استیضاح ترامپ و با آغاز رسمی روند تحقیقات کنگره در این رابطه، پامپئو هم آینده سیاسی خود را در معرض خطر دیده و به همین منظور برای کارشکنی در تحقیقات به تکاپو افتاده است.

 

پامپئو این هفته با انتشار پیامی در توییتر، کنگره را به «ارعاب» و «رفتار نامناسب» با کارکنان وزارت خارجه آمریکا متهم کرد و تلویحا گفت از مشارکت آن‌ها در روند تحقیقات جلوگیری می‌کند.

 

وی با انتشار متن نامه‌اش به رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در پاسخ به درخواست این کمیته برای ادای شهادت پنج مقام کنونی و سابق وزارت خارجه در ارتباط با پرونده استیضاح، نوشته است: «من از جنبه‌هایی از درخواست کمیته، که تنها می‌توان آن را تلاشی برای ارعاب، تحکم و رفتار نامناسب با کارکنان محترم و حرفه‌ای وزارت خارجه از جمله چند نیروی باتجربه وزارت خارجه تفسیر کرد، نگران هستم.»

 

آنطور که خبرنگار پایگاه «فورنسیک نیوزنت» خبر داده، دفتر پامپئو به کارکنان وزارت خارجه آمریکا دستور داده که درخواست کنگره برای ادای شهادت در پرونده موسوم به «اوکراین‌گیت» را رد کنند. او حتی از این هم فراتر رفته و در مورد امکان توبیخ کارکنانی که از این دستور سرپیچی کنند، با بازرس کل وزارت خارجه مشورت کرده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------