سنای آمریکا از رای‌گیری بر سر قطعنامه نسل کشی ارامنه بازماند



اخبار,اخبار جدید,اخبار
مجلس سنای آمریکا که قرار بود بر سر تصویب قطعنامه‌ای به منظور به رسمیت شناختن نسل‌کشی ارامنه توسط ترک‌های عثمانی در حدود یک قرن پیش رای‌گیری کند، در پی اقدام یک سناتور جمهوریخواه آمریکایی از این رای‌گیری باز ماند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کوین کرامر، سناتور جمهوری خواه آمریکایی جلوی برگزاری رای گیری در مجلس سنای این کشور برای به رسمیت شناختن نسل کشی ارمنی‌ها توسط ترکان عثمانی را به بهانه نامناسب بودن زمانبندی این رای گیری و همزمانی‌اش با یک سری تعاملات حساس ترکیه با آمریکا گرفت.

 

پیشتر در ماه اکتبر مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل دموکرات‌ها است قطعنامه به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه را با ۴۰۵ رای موافق مقابل ۱۱ رای مخالف به تصویب رساند. با این حال در پی این رخداد همچنان مجلس سنا درباره این قطعنامه رای‌گیری نکرده است.

 

پیشتر لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه آمریکایی اعلام کرده بود، که قبلا در یک مقطع به درخواست کاخ سفید و به سبب حضور همزمان رئیس جمهور ترکیه در آمریکا، جلوی تصویب قطعنامه به رسمیت شناختن نسل‌کشی ارمنی‌ها در سنا را گرفته است.

 

چند دستیار کنگره آمریکا گفتند کاخ سفید نمی‌خواهد این قطعنامه در حالی که دولت مشغول ادامه مذاکراتش با آنکارا درباره برخی مسائل حساس همچون حمله ترکیه به شمال سوریه و قصد این کشور برای خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ از روسیه است، به تصویب نهایی برسد و علت معطل ماندن این قطعنامه در سنا همین مساله است.

 

روز پنجشنبه دو سناتور دموکرات آمریکایی شامل باب منندز و تد کروز تلاش کردند این قطعنامه در سنا به رای گذاشته شود اما کرامر جلوی این رای گیری را گرفته و گفت، در حال حاضر زمان برای تصویب این قطعنامه آن هم در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اخیرا با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در اجلاس ناتو در لندن مذاکره داشته، مناسب نیست.

 

او تاکید کرد: ما در زمان مناسب ممکن است آن را تصویب کنیم.


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------