آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

مکرون: زرادخانه‌های اتمی فرانسه عامل امنیت اروپا هستند



اخبار,اخبار بین الملل,مکرون
رئیس‌جمهور فرانسه مدعی شد که زرادخانه‌های اتمی این کشور عامل امنیت در قاره اروپا به حساب می‌آیند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، امانوئل مکرون، طی نشستی در رابطه با سیاست کلان فرانسه درباره برنامه هسته‌ای کشورش، مدعی شد که زرادخانه‌های اتمی فرانسه، عامل امنیت قاره اروپا است.

 

مکرون در این نشست گفت: «فرانسه معتقد است که همکاری‌های تنگاتنگ با آمریکا ضامن امنیت اروپاست.»

 

وی همچنین این را هم گفته که امنیت اروپا از طریق اقداماتی که در داخل این اتحادیه انجام می‌شود، بیشتر هم می‌شود. مکرون مدعی شد که زرادخانه اتمی فرانسه تا حد زیادی توانسته امنیت اروپا را تامین کند.

 

رئیس‌جمهور فرانسه در پاسخ به پیشنهاد گذشته مقامات آلمانی مبنی بر واگذاری کنترل زرادخانه اتمی فرانسه به اتحادیه اروپا، اعلام کرد که پاریس قصد انجام چنین اقدامی را ندارد.

 

مکرون در ادامه سخنرانی خود گفت که کشورش اقدامات مناسبی را در جهت کاهش تسلیحات هسته‌ای انجام داده و در همین راستا، تعداد کلاهک‌های اتمی خود را به کمتر از ۳۰۰ عدد رسانده است. وی این را هم گفت که فرانسه خواستار اقداماتی در راستای کاهش تسلیحات هسته‌ای از سوی سایر کشورهاست.

 

وی تاکید کرد: «در صورتی که آمریکا و روسیه بخواهند پیمان تازه در رابطه با محدود کردن سلاح‌های هسته‌ای خود به امضاء برسانند، اروپا نیز باید به این گفت‌و‌گوها بپیوندد.»

 

مکرون نهایتا بر لزوم حرکت اروپا به سوی استقلال بیشتر تاکید کرد. وی گفت: «در شرایطی که تهدیدات در حال گسترش است، هم‌پیمانان اروپا بودجه‌های دفاعی برای این قاره را در اولویت قرار نمی‌دهند و از خود در این رابطه فداکاری نشان نمی‌دهند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------