آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

مایک پمپئو: مذاکرات با طالبان پیچیده است/ اسپر از توافق با طالبان خبر داد



اخبار,اخبار بین الملل,مایک پمپئو
وزیر خارجه آمریکا طی اظهاراتی ضمن بیان این مطلب که واشنگتن هنوز به نقطه صلح در افغانستان نرسیده، گفت که مذاکرات با طالبان پیچیده و دشوار است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه طی اظهاراتی گفت: طی روز‌های گذشته پیشرفت خوبی در گفت‌وگوهایمان با طالبان داشتیم و ترامپ در مورد ادامه همین روند موافقت کرده است.

 

وی افزود: گفت‌وگو با طالبان پیچیده است و هنوز به نقطه صلح در افغانستان نرسیده‌ایم.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت: می‌خواهیم پیش از آغاز مذاکرات جدی بین تمام افغانستانی‌ها، شاهد کاهش چشمگیر خشونت در افغانستان باشیم.

 

طی روزهای گذشته رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند طرح صلح مشروط آمریکا با گروه طالبان افغانستان از سوی دولت ترامپ اعلام شد.

 

پمپئو در ادامه با اشاره به گزارش سازمان ملل درباره شرکت‌های همکار با رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، گفت: به شدت از گزارش سازمان ملل در مورد شرکت‌های همکار با شهرک نشین‌های کرانه باختری عصبانی هستیم.

 

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از اظهارات خود مدعی شد: گزارش سازمان ملل در مورد شهرک‌ها در کرنه باختری نشان دهنده جانبداری مستمر علیه اسرائیل از سوی این سازمان بین‌المللی است.

 

 وزیر دفاع آمریکا از توافق با طالبان بر سر کاهش تنش‌ها خبر داد

وزیر دفاع آمریکا گفته است با طالبان بر سر پیشنهاد کاهش یک هفته‌ای تنش‌ها به توافق رسیده اند.

 

آمریکا در نزدیک به دو دهه گذشته سرگرم سرکوب گروه طالبان بوده است و این نخستین مورد از رسیدن دو طرف به یک توافق در پی مذاکراتی طولانی است.

 

هنوز معلوم نیست این کاهش خشونت دارای چه جزئیاتی است.

 

مارک اسپر گفت "رسیدن به یک توافق سیاسی بهترین راه حل برای افغانستان است و پیشرفت‌هایی در این زمینه هم حاصل شده که به زودی اعلام خواهیم کرد."

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------