نخست وزیر کردستان عراق: داعش هنوز شکست نخورده و بیش از ۲۰ هزار نیروی کارکشته دارد



اخبار,اخبار بین الملل,نخست وزیر کردستان عراق
مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق روز یکشنبه با بیان اینکه تمرکز آمریکا برای مقابله با ایران باعث کاهش فشارها بر داعش شده است، گفت: داعش هنوز شکست نخورده و بیش از ۲۰ هزار نیروی کارکشته دارد.

به گزارش ایرنا، بارزانی در مصاحبه با مجله آتلانتیک افزود: داعش روزانه بیش از ۶۰ حمله در عراق انجام می دهد. از این رو دشوار است بدون ریشه کن کردن دلایل ظهور این گروه، آن را به طور کامل شکست داد به ویژه اینکه عراق در حال حاضر با مشکلات اقتصادی و اجتماعی دست به گریبان است.

 

وی گفت: داعش هنوز قوی است. درست است که بسیاری از فرماندهان و نیروهای باتجربه خود را از دست داده اما توانسته تجربه جنگی خوبی کسب کند. از این رو امکان بسیج کردن بسیاری از عراقی ها و فراخواندن آنها برای عضویت را دارد. ما نباید این گروه را نادیده و کوچک بر شماریم.

 

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق گفت: تمرکز آمریکا برای مقابله با ایران باعث کاهش فشارها بر داعش شده است. در حالی که مبارزه با داعش و گروه های ترویستی دیگر باید در اولویت باشد.

 

بارزانی گفت: به اعتقاد من دلیل اصلی بازگشت داعش، ادامه همان شرایطی است که باعث ظهور این گروه از ابتدا شد. از جمله جنگ داخلی در سوریه و ناکامی رهبران عراقی و آمریکایی در حل مشکلات اساسی عراق که بیش از دو دهه طول کشید. گسترش فساد، سوء مدیریت، طائفه گری و مشکلات اقتصادی از عمده دلایل آن است.

 

وی تصریح کرد: اگر امنیت و فرصت شغلی و کار برای شهروندان فراهم نشود و کشور ثبات سیاسی و امنیتی نداشته باشد، هر گروه تروریستی راحت می تواند از این شرایط سوء استفاده کند و مردم را فریب بدهد. داعش نیز یکی از همین گروه هاست. از این رو تا زمانی که عوامل یاد شده ادامه داشته باشد، همواره شاهد ظهور این گروه یا سایر گروه های مشابه خواهیم بود.

 

این در حالی است که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق ساعاتی پیش در دیداری در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ نسبت به بازسازی داعش و فعالیت مجدد آن در عراق و افغانستان ابراز نگرانی کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------