نتانیاهو: رئیس‌جمهور دموکرات در آمریکا هم نمی‌تواند معامله قرن را متوقف کند



اخبار,اخبار بین الملل,نتانیاهو
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه یک رئیس‌جمهور دموکرات در آمریکا هم نمی‌تواند اجرای معامله قرن را متوقف کند، از احتمال پیروزی ائتلاف چپ در انتخابات سراسری فلسطین اشغالی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی مدعی است حتی اگر یک رئیس‌جمهور دموکرات نیز در انتخابات نوامبر امسال (۲۰۲۰) در ایالات متحده روی کار بیاید، باز هم طرح موسوم به «معامله قرن» اجرا خواهد شد.

 

نتانیاهو در مصاحبه با روزنامه «جروزالم‌پست»‌ گفت تنها چیزی که می‌تواند اجرایی شدن معامله قرن را متوقف کند، عدم پیروزی خودش در انتخابات سراسری پیش‌رو در فلسطین اشغالی است، نه شکست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در برابر یک نامزد دموکرات.

 

وی در اظهاراتی که نشان از تعجیل برای اجرایی کردن معامله قرن داشت، اظهار داشت: «به محض اینکه طرح ترامپ اجرا شود، قواعد بازی تغییر خواهد کرد و به عقب برگرداندن آن برای هر دولتی بسیار دشوار خواهد بود».

 

بر این اساس، نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی همچنین افزود: «ما این طرح را، بعد از تکمیل شدن نقشه‌کشی‌ها (درباره مرزها در کرانه باختری)، اجرا می‌کنیم که در صورت انتخاب شدن مجدد من مدت زیادی طول نخواهد کشید».

 

نتانیاهو در پاسخ به سوالی مبنی بر اهمیت الحاق مناطق شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری به دیگر اراضی اشغالی پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، گفت: «هر دولتی [که باشد]، دموکرات یا جمهوری‌خواه، باید با واقعیت‌های جدید کار کند. آنها باید وضعیت جدید را در نظر بگیرند... هر تلاشی برای پیشبرد طرح آمریکا بر اساس اکاذیب، شکست خواهد خورد».

 

وی در حالی که سعی می‌کرد خود را از احتمال پیروزی یک دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا نگران نشان ندهد، اضافه کرد: «من مطمئنم، دولت بعدی، فارغ از اینکه چه جناحی باشد، باید این واقعیت را که طرح جدیدی (معامله قرن) وجود دارد، بپذیرد... من با دموکرات‌ها یا جمهوری‌خواهان به خوبی کار می‌کنم».

 

به نوشته جروزالم‌پست، این مقام صهیونیست اما با ابراز نگرانی از احتمال پیروزی ائتلاف چپ‌گرا به مرکزیت حزب آبی‌وسفید به ریاست «بنی گانتز» در انتخابات سراسری پیش‌رو در فلسطین اشغالی، گفت: «اگر دولتی [انتخاب] شود که در برابر ایران ضعیف است، همانطور که بنی گانتز و یائیر لاپید بودند، قطعا به مشکل خواهیم خورد».

 

نتانیاهو با تکرار اتهامات بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، مدعی شد تا زمانی که او نخست‌وزیر باشد، ایران به سلاح اتمی دست نخواهد یافت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------