اردوغان: مطمئنم دیدارم با پوتین به آرام کردن وضعیت ادلب کمک می‌کند



اخبار,اخبار بین الملل,اردوغان و پوتین
رئیس جمهوری روسیه امروز (پنج‌شنبه) ضمن تشکر از همتای ترکیه‌ای خود برای موافقت با برگزاری این نشست در مسکو، گفت: تشدید اخیر درگیری‌ها در ادلب سوریه نیازمند گفت‌وگوهای رودر رو میان رهبران روسیه و ترکیه است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در آغاز مذاکراتش با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود گفت: من از شما به خاطر قبول سفر به مسکو بسیار قدردانم. ما همیشه مسائلی برای گفت‌وگو داریم و در حال حاضر اوضاع ادلب سوریه که به شدت آشفته شده است بدون شک نیازمند گفت‌وگوهای رو در روی ماست.

 

وی همچنین در خصوص جان باختن سربازان ترکیه‌ای در سوریه به اردوغان تسلیت گفت.

 

پوتین گفت: در آغاز نشست‌مان می‌خواهم بار دیگر تسلیت عمیق خود را نسبت به جان باختن سربازان ترکیه‌ای در سوریه ابراز کنم. متأسفانه همان طور که در جریان تماس تلفنی به شما گفته‌ام هیچ کس از جمله سربازان سوری از محل حضور سرباز ترکیه‌ای که در ادلب کشته شدند، اطلاعی نداشت.

 

وی ضمن اشاره به اینکه طرف سوری نیز اخیرا متحمل تلفات بسیار جدی شده است، افزود: به همین خاطر است که ما باید درباره همه چیز مهمتر از آن درباره وضعیت کنونی گفت‌وگو کنیم تا اول از همه دیگر چنین موضوعی رخ ندهد و دوم آنکه این مساله به روابط روسیه-ترکیه که ما ارزش و اهمیت بسیاری برای آن قائل هستیم، خدشه‌ای نبیند.

 

اردوغان نیز در جریان این نشست گفت: من مطمئنم دیدارم با پوتین به آرام کردن آشوب‌ها و ناآرامی‌ها در ادلب کمک خواهد کرد.

 

رئیس جمهوری ترکیه تاکید کرد: از آنجایی که شما در حال حاضر مشغول اصلاح قانون اساسی کشورتان هستید، ما تصمیم گرفتیم تا دعوت شما را برای سفر به مسکو بپذیریم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------