آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

غیبت کیم جونگ اون در مراسم مهم سالروز تولد بنیاینگذار کره شمالی



اخبار,اخبار بین الملل,کیم جونگ اون
به گفته تحلیلگران، غیبت انگشت‌نمای کیم جونگ اون در سالروز تولد پدربزرگش و بنیانگذار کره‌شمالی در همین هفته ممکن است به علت تلاش او برای تاکید بر حاکمیتش بر میراث خانوادگی باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از یاهو نیوز، سالروز تولد بنیانگذار کره‌شمالی در تاریخ ۱۵ آوریل مهم‌ترین مراسم تقویم سیاسی سالانه این کشور هسته‌ای است و از آن به عنوان «روز خورشید» یاد می‌شود.

 

شهروندان کره‌شمالی از همان کودکی تحت آموزش قرار می‌گیرند تا یاد کیم ایل سونگ و کیم جونگ ایل، پسر و جانشینش را گرامی بدارند و از یکی یا هر دو مرد نشانه‌های مشابهی به همراه داشته باشند.  

 

اما غیبت کیم جونگ اون، رهبر کنونی کره‌شمالی از مراسم‌های رسمی به مناسبت سالروز تولد پدربزرگش کیم ایل سونگ موجب شد تا تحلیلگران این گمانه‌زنی را مطرح کنند که او می‌خواهد از "مکتب شخصیتی" پیرامون سلسله حاکم کشورش دوری کند.

 

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی موسوم به «کی‌سی‌ان‌ای» در گزارش روز پنج‌شنبه با موضوع بازدید مقام‌های ارشد این کشور از کاخ «کومسوسان» به منظور ادای احترام به این دو رهبر، اشاره‌ای به نام کیم جونگ اون نداشت.

 

آهن چان-ایل، از فراری‌های کره‌شمالی و محقق در سئول گفت: کیم جونگ اون می‌خواهد از گذشته جدا شود، همچنین از مکتب شخصیتی سنتی کره‌شمالی. پیام او این است که اکنون دوران کیم جونگ ایل و کیم ایل سونگ به سر رسیده است. او می‌خواهد خودش را رهبری نشان دهد که مدرن و شایسته است نه نسل اجدادش. او می‌خواهد به تدریج از جایگاه این دو رهبر فقید بکاهد چون مغایر دستورکارش برای نشان دادن کره‌شمالی به عنوان یک کشور عادی است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------