آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اشاره دوباره زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه

ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک…

پامپئو: هرگونه معاهده کنترل تسلیحاتی باید چین را نیز شامل شود



اخبار,اخبار بین الملل,پامپئو
وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگوی تلفنی با همتای روسی خود تأکید کرد که چین نیز باید در هرگونه معاهده جدید کنترل تسلیحاتی به آمریکا و روسیه ملحق شود.

به گزارش تسنیم، «مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگوی تلفنی با «سرگئی لاوروف» همتای روسی وی خواستار این شد که از این پس چین نیز در مذاکرات مربوط به معاهدات کنترل تسلیحاتی حضور داشته باشد و هرگونه معاهده جدیدی در این زمینه به‌‌صورت سه‌جانبه (آمریکا، روسیه و چین) منعقد شود.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود اظهار داشت: «مایکل پامپئو  وزیر امور خارجه [آمریکا] و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز با یکدیگر گفتگو کردند. وزیر پامپئو و وزیر لاوروف درباره گام‌های بعدی در گفتگوهای امنیتی راهبردی تبادل نظر کردند و به مسئله بیماری همه‌گیر کووید-19 نیز پرداختند»

 

وی در ادامه این بیانیه افزود: «وزیر خارجه [مایک پامپئو] تأکید کرد هرگونه مذاکرات آتی در زمینه کنترل تسلیحات باید در راستای چشم‌انداز موردنظر ترامپ برای یک توافق سه‌جانبه کنترل تسلیحات باشد و [علاوه بر آمریکا] هر دو کشور روسیه و چین را در بر گیرد. دو طرف همچنین درباره مسائل دوجانبه از جمله شهروندان آمریکایی بازداشت شده در روسیه گفتگو کردند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------