شایعات درباره مرگ رهبر کره شمالی



اخبار,اخبار بین الملل,کیم جونگ اون
برخی رسانه‌ها به نقل از یک خبرنگار هنگ‌کنگی مدعی مرگ «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی شده‌اند اما هنوز هیچ منبع رسمی چنین خبری را تایید نکرده است.

به گزارش ایرنا، روزنامه انگلیسی دیلی استار شنبه‌شب در گزارشی نوشت: معاون مدیرعامل تلویزیون HKSTV هنگ‌کنگ که از بستگان یکی از مقام‌های ارشد چین به شمار می رود، در پستی در شبکه اجتماعی ویبو مدعی شد که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی درگذشته است.

 

در فضای رسانه‌ای پیرامون وضعیت سلامتی رهبر کره شمالی که در روزهای اخیر به شدت پرشایعه شده، این خبر نیز در ابعاد وسیعی در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شد اما هیچ منبع رسمی هنوز واکنشی به این شایعه نداشته است.

 

خبرگزاری رویترز بامداد شنبه گزارشی منتشر کرد که مدعی بود چین گروهی از مقامات خود را به همراه چندین پزشک به کره شمالی فرستاده تا درباره کیم به متخصصان این کشور مشاوره بدهند.

 

شماری از رسانه های ژاپن نیز عصر امروز گزارش کردند وضعیت رهبر کره شمالی پس عمل جراحی قلب وخیم بوده؛ این رسانه‌ها دلیل و مدرک خاصی در این باره ارایه نکردند اما مدعی شدند شرایط رهبر کره شمالی پس از این جراحی شکننده است.

 

کیودو نوشته است اطلاعاتی از سوی ژاپن و آمریکا در این باره جمع‌آوری شده که نشان می‌دهد رهبر کره شمالی در معرض خطر باشد.

 

رسانه‌های غربی در روزهای اخیر گزارش‌های ضد و نقیضی درباره رهبر کره شمالی منتشر کرده و مجموعه‌ای از شایعات را بدون در اختیار گذاشتن دلیل و مدرک منتشر کرده و بعضا موضوع مرگ مغزی رهبر کره شمالی را نیز مطرح ساخته‌اند.

 

از طرف دیگر رسانه‌های خبری در کره جنوبی عمل جراحی وی را تایید کرده، اما می‌گویند که کیم برای بهبود شرایط جسمانی در منطقه‌ای خارج از پیونگ یانگ بسر می‌برد.

 

«یوشیهدا سوگا» سخنگوی ارشد دولت ژاپن به خبرنگاران گفت که کشورش به این موضوع و اخبار ذی‌ربط توجه دارد و به دنبال اطلاعات بیشتری در این خصوص است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------