آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

واکنش لوکاشنکو به تحریم‌های اروپایی‌ها علیه بلاروس



اخبار,اخبار بین الملل,رئیس جمهور بلاروس
رئیس جمهوری بلاروس هشدار داد:کشورهایی که تحریم‌هایی را علیه مقامات مینسک اعمال کنند، با تحریم‌های این کشور، از جمله جلوگیری از استفاده از خاک این کشور برای تردد به سمت روسیه و چین، روبرو خواهند شد.

به گزارش تسنیم به نقل از «اینترفکس»، "الکساندر لوکاشنکو" رئیس جمهوری بلاروس روز جمعه در نشستی تهدید کرد که به کشورهایی که مقامات مینسک را تحریم می‌کنند، پاسخ خواهد داد.

 

لوکاشنکو گفت: «اکنون ما به آنها نشان خواهیم داد که تحریم چیست. اگر آنها (لهستانی ها و لیتوانیایی‌ها) هنوز از طریق خاک ما به گشت و گذار در چین و روسیه می‌پردازند، اگر اکنون آنها از طریق دریای بالتیک یا دریای سیاه پرواز می‌کنند تا با روسیه و سایر کشورهای منطقه تجارت کنند. و درباره محصولات تحریمی، حتی خواب آن را نخواهند دید. ما به آنها نشان خواهیم داد که تحریم یعنی چه. آنها فعلا مست شده و فراموش کرده‌اند که بلاروس چه کشوری است.»

 

به گفته لوکاشنکو، بلاروس قبلاً هم با تحریم‌های غربی‌ها روبرو بوده و اکنون نیز قادر خواهد بود بر مشکلات جدید هم غلبه کند.

 

رئیس جمهوری بلاروس یادآور شد که وی قبلاً دولت را مأمور کرده تا پیشنهاداتی در خصوص ممانعت از کلیه راه‌های تجاری از بنادر لیتوانی به سایر کشورها ارائه دهد. وی افزود: «بدین ترتیب خواهیم دید که آنها بعد از آن چگونه زندگی خواهند کرد. 30 درصد بودجه لیتوانیایی توسط ترافیک حمل و نقل کالاهای ما از طریق خام لیتوانی تأمین می شود. جز این چه می‌خواهند؟»

 

لازم به یادآوری است که وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز جمعه در نشستی در برلین، با تحریم 20 مقام بلندپایه دولت بلاروس به اتهام تقلب در انتخابات و سرکوب مخالفان موافقت کردند. در این خصوص که لوکاشنکو، جزو این فهرست باشد یا نه، بین اعضای اتحادیه اروپا، هنوز اختلاف نظر است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------